title
کد خبر: 54633
00
 خوراکی‌های ضد استرس

مدیریت استرس می‌تواند یک ابزار قوی برای حفظ و ارتقای سلامت باشد. راهکارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از آنها داشتن رژیم غذایی مناسب است.

به گزارش بهداشت نیوز، مدیریت استرس می‌تواند یک ابزار قوی برای حفظ و ارتقای سلامت باشد. راهکارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از آنها داشتن رژیم غذایی مناسب است. غذاها از چند طریق باعث کاهش استرس می‌شوند؛ مثلا غذای دلچسبی مانند یک لیوان ذرت مکزیکی، سطح سروتونین را که یک ماده میانجی شیمیایی آرامبخش در مغز است، افزایش می‌دهد. برخی غذاها هم می‌توانند سطوح کورتیزول و آدرنالین را که هورمون‌های استرس‌زای بدن هستند، کاهش دهند. در ادامه با خوراکی‌های ضداسترس آشنا می‌شوید.

پسته

پسته و سایر مغزها و دانه‌ها منابع خوبی از چربی‌های سالم هستند. خوردن روزانه یک مشت پسته، گردو و بادام ممکن است به کاهش کلسترول، التهاب عروق قلب و احتمال بروز دیابت کمک و از شما در برابر اثر استرس محافظت کند. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که آجیل، کالری زیادی دارد و در مصرف آن نباید زیاده‌روی کرد.

آووکادو

یکی از بهترین راه‌های کاهش فشارخون بالا، مصرف پتاسیم کافی است و نصف آووکادو دارای پتاسیم بیشتری از یک موز متوسط است. با توجه به اینکه آووکادو غنی از چربی و کالری است، حد متعادلی از این ماده غذایی را میل کنید.

بادام

بادام سرشار از ویتامین‌هاست. ویتامین E که برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است و ویتامین‌های گروه B که شما را در برابر حملات استرس یا افسردگی مقاوم‌تر می‌کند. روزانه یک‌چهارم لیوان بادام خام به‌عنوان میان ‌وعده مصرف کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

کربوهیدرات

برای تامین بلندمدت ترشح این ماده شیمیایی آرامش‌بخش، بهتر است از کربوهیدرات پیچیده استفاده کنیم زیرا هضم و جذب آنها بیشتر طول می‌کشد. انتخاب‌های مناسب شامل غلات کامل، انواع نان، پاستا و غلات آماده صبحانه هستند. همچنین کربوهیدرات‌های پیچیده با تثبیت سطوح قندخون باعث احساس تعادل در بدن می‌شوند.

ماهی

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی از قبیل ماهی آزاد و ماهی تن، جلو تشدید استرس را می‌گیرد و می‌تواند برای بیماری‌های قلبی، افسردگی و نشانگان پیش از قاعدگی (PMS) مفید باشند. برای اینکه دریافت خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 داشته باشید، مصرف 90 گرم ماهی چرب حداقل 2 بار در هفته را در برنامه خود قرار دهید.

منبع: آرمان

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز