title
کد خبر: 54635
00
 مواد غذایی مفید برای کبد

قهوه یکی از بهترین نوشیدنی‌ها و مواد مفید برای کبد است. تحقیقات نشان داده‌اند که نوشیدن قهوه در مقابل بیماری‌ها از کبد محافظت می‌کند. این موارد شامل کسانی که به مشکلات کبدی دچار هستند، هم می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز،  مواد غذایی مفید برای کبد:

ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب یکی از منابع اسید‌های چرب امگا ۳ هستند. این چربی‌ها مفید هستند و می‌توانند تورم را کاهش بدهند. آنها همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.چربی‌هایی که در ماهی‌های چرب پیدا می‌شوند برای کبد هم مفید هستند. در واقع،‌ تحقیقات نشان داده‌اند که این چربی‌ها از جمع‌شدن چربی جلو‌گیری می‌کنند. آنها همچنین سطح‌ آنزیم‌ها را طبیعی نگه می‌دارند، تورم را کم می‌کنند و مقاومت نسبت به انسولین را بهبود می‌بخشند.مصرف ماهی‌های سرشار از امگا ۳ برای کبد مفید به نظر می‌رسد. ولی اضافه کردن امگا ۳ به رژیم غذایی همه‌ داستان نیست.نسبت چربی‌های امگا ۳ به چربی‌های امگا ۶ هم اهمیت دارد.

قهوه

قهوه یکی از بهترین نوشیدنی‌ها و مواد مفید برای کبد است. تحقیقات نشان داده‌اند که نوشیدن قهوه در مقابل بیماری‌ها از کبد محافظت می‌کند. این موارد شامل کسانی که به مشکلات کبدی دچار هستند، هم می‌شود. مثلا تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که نوشیدن قهوه احتمال ابتلا به سیروز کبدی (التهاب شدید کبد) را کاهش می‌دهد.نوشیدن قهوه همچنین احتمال ابتلا به نوعی از سرطان کبد را کاهش می‌دهد.

چای

امروزه بسیاری از مردم با فواید چای برای سلامتی آشنا هستند، شواهد هم حاکی است که چای ممکن است برای کبد بسیار مفید باشد. تحقیق گسترده‌ای در ژاپن نشان داده است که نوشیدن ۵ تا ۱۰ فنجان چای سبز در روز می‌تواند نشانه‌های کبد سالم را افزایش بدهد.تحقیق کوچک‌تری روی بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی انجام شده است.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن‌های سالم است. این روغن فواید زیادی برای سلامتی دارد، مثلا تاثیرات مثبت روی قلب و سوخت‌وساز.اما روغن زیتون تاثیرات مثبتی هم روی کبد می‌گذارد.تحقیق کوچکی روی ۱۱ نفر که مبتلا به ‌NAFLD انجام شده.

منبع: آرمان

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز