title
کد خبر: 54657
00
قانون درباره بنگاه داری تامین اجتماعی چه می گوید؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با انتقاد از توصیه وزیر بهداشت به تامین اجتماعی برای کنار گذاشتن بنگاه‌داری گفت: نمی‌توان این سازمان را از سرمایه‌گذاری منع کرد.

 

به گزارش بهداشت نیوز، حیدرعلی عابدی در واکنش به اظهارنظر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه تامین اجتماعی باید به همان قانون اولیه زمان تاسیس خود باز گردد، گفت: اگر وزیری به سازمانی تاکید کند که باید بر اساس قانون کار کند نمی تواند برخلاف آن انجام دهد، منتهی در شرایط کنونی تامین اجتماعی روی یک سری بخش ها از جمله بیمارستان‌ها سرمایه‌گذاری کرده، بنابراین برگشتن آن به قوانین اولیه اقدام سختی است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید سازمان‌های دولتی باید روی قانون جاری کار کنند و نمی‌توان از آنها خواست که به قوانین اولیه خود بازگردند، بنابراین این موضوع در رابطه با تامین اجتماعی هم مصداق دارد و نمی‌توان قوانین قدیم را مجدد برای آن مصوب کرد.

وی با انتقاد از بخشی از بیانات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی باید از بنگاه‌داری دست برداشته و محرومان جامعه تحت پوشش خود را شناسایی و از آنها حمایت کند یادآورشد: هم‌اکنون سازمان تامین اجتماعی از نظر اقتصادی به منظور تامین نیازهای مالی این سازمان سرمایه‌گذاری کرده، کما اینکه در این مورد می‌توان به شرکت‌های وابسته به شستا اشاره کرد و نمی‌تواند این کار را هم کنار بگذارد، به این دلیل که درآمد حاصل از آنها به تامین بودجه این سازمان کمک می‌کند، بنابراین نمی‌توان این سازمان را از سرمایه‌گذاری منع کرد.

عابدی با اشاره به فعالیت سازمان تامین اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: اگر منظور وزیر بهداشت از بنگاه‌داری تامین اجتماعی این باشد که بیمارستان‌ها را به آنها واگذار کند، باید به این مهم توجه کند که، این وزارتخانه نمی‌تواند منابع لازم برای خدماتی که در شرایط کنونی این سازمان به کارگران ارائه می‌دهد را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: هم‌اکنون روند هزینه‌کردها در سازمان تامین اجتماعی منظم‌تر بوده، به این دلیل که وقتی فردی وارد سیستم تامین اجتماعی می‌شود به‌طور مشخص خدمات مورد نیاز خود را از همان بیمارستان‌های تحت پوشش این سازمان دریافت می‌کند، از سوی دیگر در  مناطق محروم دوردست هم که مراکز درمانی ندارد از سایر بیمارستان‌های دولتی خرید خدمت می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا تامین اجتماعی یکی از سازمان‌هایی است که اقدامات خوبی را در جهت ارائه خدمات به افراد تحت پوشش این بیمه انجام داده است و اگر در مورد بحث 9/27 حوزه درمان هم می‌توانست یک بیلان روشنی به کمیسیون بهداشت ارائه دهد، بدان هیچ ایرادی وارد نمی‌شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز