title
کد خبر: 55036
00
 بدعهدی تامین اجتماعی چالش بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران

کریمی از بدعهدی تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات با تاخیر یک ساله گلایه کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم معرفی 2 داروی جدید در بیمارستان شریعتی با بیان اینکه برخی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران مثل شریعتی ویژگی خاص دارد، گفت: در این بیمارستان ها علاوه بر درمان استادان بزرگی در حال پژوهش و تحقیق هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت های تجهیزات پزشکی اعلام کرده اند که ملزومات پزشکی برای بیماران را نقد تحویل می دهند و همه این ها به دلیل مطالبات بیمه ها به خصوص تامین اجتماعی است.

کریمی با بیان اینکه  سازمان تأمین اجتماعی از بهمن سال قبل مطالبات بیمارستان های علوم پزشکی تهران را پرداخت نکرده است، افزود: بدهی سازمان تأمین اجتماعی به بیماستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران، کار خدمت رسانی به مردم را دچار مشکل کرده است، پزشکان و کادر بیمارستانی و اعضای هیئت علمی ماه هاست مطالبات خود را دریافت نکرده اند و ناراضی هستند.

وی تصریح کرد: وقتی پزشکان تمام وقت و هیئت علمی دانشگاه و کادر بیمارستانی ناراضی هستند و تجهیزات بیمارستانی به روز نمی شود، چه انتظاری دارید که خدمت رسانی به مردم رضایت بخش باشد؟.

 امیدوارم تأمین اجتماعی آبروداری کند تا برای تهیه دستکش ملزومات پزشکی دچار چالش نشویم

کریمی افزود: اعتباراتی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد را به سه بخش تقسیم می کنیم، پرداخت مطالبات پرسنلی اعم از پزشکان و غیر پزشکان در اولویت است، بعد از آن پول تجهیزات و دارو پرداخت می شود و سوم هزینه های تغذیه را پرداخت می کنیم و تلاش می کنیم که با مدیریت هر سه بخش کار انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد مطالبات پرسنل را با تلاش های صورت گرفته تا شهریور پرداخت کردیم و اکنون چهار تا پنج ماه عقب هستیم که البته پرداختی به پزشکان با سه ماه تاخیر نسبت به پرسنل پرداخت می شود و تلاش می کنیم به هر شکلی شده بیمارستان ها را اداره کنیم تا برای خدمات رسانی به مردم مشکلی پیش نیاید اما مطالبات بیمارستانی چون شریعتی از بیمه ها بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه  امیدوارم سازمان تأمین اجتماعی آبروداری کند تا برای تهیه دستکش ملزومات پزشکی در بیمارستان دچار چالش نشویم، تاکید کرد: اکنون پول دستکش و لوازمی  را که بهمن 95 خریداری کرده ایم پرداخت نکردیم، در حالی که قیمت آن دو برابر شده است و شرکت های تجهیزان پزشکی عنوان کرده اند، از این پس به صورت نقد به بیمارستان ها تجهیزات می دهند.

وی گفت: من همیشه سعی کرده ام مسائل منفی و مشکلات را در مجامع عمومی مطرح نکنم و با بیان موضوعات مثبت امیدواری بدهم  اما مشکلات به قدری زیاد شده است که مجبورم در این جلسه بخشی از آن را بازگو کنم؛ امیدوارم کار به جایی برسد که در کنار خدمات رسانی به مردم بتوانیم به تحقیقات و آموزش هم به نحو شایسته ای بها دهیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز