title
کد خبر: 55295
00
توسعه همکاری های سازمان غذا ودارو و سازمان ملی استاندارد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: همکاری های سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد با تشکیل کمیته های مشترک توسعه می یابد.

به گزارش بهداشت نیوز، کیانوش جهانپور با اشاره به برگزاری نشست صمیمی روسا، معاونان و مدیران کل سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد در روز گذشته، افزود: روسا و مدیران ارشد هر دو سازمان در این نشست بر موضوع لزوم همکاری و هم افزایی هر چه بیشتر هر دو سازمان در حوزه های مشترک تحت نظارت تاکید داشتند و مقرر شد در این زمینه، کمیته های مشترکی جهت تدوین تفاهمنامه و نقشه راه مشترک، تشکیل و در اولین فرصت ممکن موضوع همکاری و هماهنگی بین دو سازمان عملیاتی و اجرایی شود .


وی ادامه داد: نکته مهم و مورد اتفاق مدیران هر دو سازمان، تاکید جدی بر شفافیت هر چه بیشتر، ارتقای فرآیندهای نظارت کیفی، اهمیت موضوع سلامت و ایمنی، اهمیت مضاعف حوزه کالاهای سلامت محور و نیز ضرورت جدی چابک سازی سیستم و پرهیز از هرگونه دوگانگی و چندگانگی در تدوین معیارها و استانداردها و روش های بررسی و نظارت است.


سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: هر دو سازمان ، اراده جدی برای رفع موانع تولید و تسریع فرآیندها دارند.


جهانپور افزود: نقاط مشترک سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد، نویدبخش فصلی نو در حوزه ایمنی، سلامت و کیفیت کالاهای سلامت محور خواهد بود و بدون شک موجب هم افزایی و استفاده بهینه از پتانسیل های فنی و نظارتی و کارشناسی هر دو سازمان خواهد شد.


وی یادآور شد: این همکاری ها بطورقطع جایگاه ایمنی و سلامت را در کشور ارتقا خواهد داد و این ظرفیت‌ها منحصر به ظرفیت‌های داخلی نیست و در عرصه بین المللی نیز موقعیت ویژه ای به هر دو سازمان خواهد بخشید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز