title
کد خبر: 5612 - تعداد بازدید : 1759
ف
خوردنی هایی که شما را شاد می‌کند
هیچ چیز لذت بخش تر از خوردن غذا نیست. البته اگر سالم و مقوی باشد.
به گزارش بهداشت‌نیوز، در میان رژیم غذایی برخی خوراکی ها هست که هم برای سلامت جسمانی ما مفید است و هم برای سلامت روانی ما به این نکات توجه کنید:
صبحانه خوردن روزانه: کسانی که صبحانه می خورند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردارند، تحقیقات نشان می دهد، بدن افرادی که صبحانه می خورند، ویتامین و موادمعدنی بیشتری دارد و چربی و کلسترول کمتری دارند.نتیجه خوردن صبحانه، داشتن بدنی آماده، وزن طبیعی، کاهش چربی خون و عادت کردن به کم خوردن است. خوردن صبحانه موجب می شود افراد تا زمان ناهار، کالری لازم را برای انجام فعالیت داشته باشند، بدون اینکه احساس گرسنگی کنند. انجمن قلب آمریکا بر این اعتقاد است که چاقی در کسانی که صبحانه می خورند کمتر است و این افراد در مقایسه با کسانی که صبحانه نمی خورند کمتر به دیابت مبتلا می شوند. حتی کسانی که به عنوان صبحانه، حبوبات پخته شده استفاده می کنند، از نظر جسمی و روانی وضعیت بهتری دارند. در کودکان، خوردن صبحانه موجب افزایش توجه و دقت شده و عملکرد آنها را در انجام آزمون های استاندارد افزایش می دهد. برای بهره مندی از مزایای صبحانه، وعده غذایی که شامل کبوهیدارت ها، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد، توصیه می شود.
 
▪ گنجاندن ماهی در رژیم غذایی: چند بار این جمله را از افراد یا رسانه ها شنیده اید؟ «چند بار در هفته ماهی می خورید؟» انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند که در هفته دو بار ماهی بخورید. ماهی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، مواد مضر کمتر مانند چربی های اشباع کمتر داشته و اسید چرب امگا۳ بیشتر دارند. این موجب کاهش خطر بیماری های قلبی می شود. غذاهایی مانند کانولا، گردو که حاوی ماده ای به نام آلفالینولئیک اسید است، در بدن به امگا ۳ تبدیل می شود. همچنین چربی امگا۳ موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. براساس تحقیقات، میان مصرف امگا۳ در رژیم غذایی و کاهش آلرژی، آسم، اگزما و اختلالات ایمنی، ارتباط وجود دارد.
 
▪ میان وعده ها: کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند، خوردن پنج وعده یا بیشتر از میوه ها و سبزی ها در طول روز بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. خوردن میوه ها موجب شادابی و نشاط بیشتر می شوند. علاوه بر این: خطر سرطان را کاهش می دهند. علایم پیری را به تعویق می اندازند.· حافظه را تقویت می کنند. سلامت قلب را افزایش می دهند. سیستم ایمنی را تقویت می کنند. بهترین راه برای گنجاندن میوه و سبزی ها در رژیم غذایی، مصرف آنها به عنوان میان وعده های غذایی است. میوه ها و سبزی ها در عین حال که کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند. هویج و ماست کم چرب و خشکبار، سیب و انواع دیگر میوه بهترین میان وعده ها هستند.بهترین زمان برای خوردن میان وعده زمانی است که گرسنه هستید.
 
▪ آب و لبنیات: آب و شیر دو مایع ضروری برای سلامت بدن هستند. بدن ما برای انجام فعالیت های طبیعی خود به آب نیاز دارد. بدن برای تحرک و فعالیت های حیاتی دستگاه ها مانند مغز، قلب و کلیه و کبد برای صحیح عمل کردن، به آب نیاز دارد. در صورتی که آب کافی ننوشید، وضعیت بدن رو به وخامت می رود. بنابر گزارش های دانشمندان دانشگاه مینه سوتا، کلسیم موجود در محصولات لبنی برای سلامت بدن و استحکام استخوان ها ضروری است. همچنین از افزایش فشارخون بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. حتی مصرف لبنیات کم چرب در کاهش چربی و کاهش توده عضلانی هم موثر است.
 
▪ نوشیدن چای: چای بنوشید اما چایی که میزان کافیین آن کمتر باشد. چرا که هرچه میزان کافیین بیشتر باشد، بدن بیشتر دچار کم آبی شده و نوشیدنی های شیرین هم به افزایش وزن منجر می شود. مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه چای در تقویت حافظه موثر بوده و از بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می کند.چای مزایای مفیدی دارد، از جمله آنتی اکسیدان های موجود در آن که در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. بهتر است چای را با آب میوه یا دارچین و زنجبیل مزه دار کرد.
منبع: شفقنا
مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • کاریکاتور/ خوزستان زمان ندارد!
  • کاریکاتور/افزایش مرگ خاموش در ۱۰ ماهه اول سال
  • کاریکاتور/ نحوه مدیریت بحران در ایران!
  • کاریکاتور/ برج های منطقه ۱ تهران بدتر از موشک های صدام!
  • کاریکاتور/ بازگشت رفیق فاب تهرانی ها!
  • کاریکاتور/ آلودگی هوا و خودروی شخصی!
  • اینفوگرافیک/میوه و سبزیجات مناسب ماه اسفند
  • اصلی‌ترین عامل طلاق های عاطفی
  • ۴۰ حقیقت مهم و جالب در مورد بازیافت
  • با کشیدن اولین سیگار زندگی تان، چه اتفاقاتی در بدن شما خواهد افتاد؟
  • آشنایی با آداب خوشامدگویی مردم در گوشه و کنار جهان+عکس
  • ۲۰ گران ترین و ارزان ترین شهر دنیا برای زندگی
  • با شوهر چشم چران چه می توان کرد؟
  • ۸ نشانه که ثابت می کنند شما در یک رابطه عاطفی جدی به سر می برید
  • با طب مخصوص رامبد جوان آشنا شوید! +عکس
  • زایمان زودرس بر اثر آلودگی هوا
  • اینفوگرافیک/ ۷ ماده طلایی برای تقویت قلب
  • با ترک لب خداحافظی کنید
  • دارچین و استویا برای تنظیم قند خون + روش تهیه
  • آیا وارنیش فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان کافی است؟
  • میوه کاکتوس برای چه دردی درمان است؟
  • رژیم مدیترانه ای بهترین برنامه غذایی برای لاغری+ طرز تهیه
  • یک رژیم غذایی متفاوت برای کاهش وزن و لاغری
  • آنچه درباره دندان‌ «عقل» باید بدانیم
  • مهمترین علل بی‌خوابی چیست؟
  • سفید کردن دندان ها با این 4 روش
  • مشکلات کوچک پوستی که از مساله‌ای بزرگ خبر می‌دهند
  • در لیوان آبتان چیست؟
  • بایدها و نبایدهای غذایی برای افرادی که با میگرن دست به گریبانند
  • لکه‌های سفید روی ناخن، نشانه چیست؟
  • روزه داری 5 روزه برای سلامتی
  • آلودگی برای بشریت غیرقابل تحمل شده است
  • تشخیص 200 نمونه بیماری زنبور عسل
  • چالش علم و فرزندآوری
  • آیا واقعا شامپوی گیاهی اثربخش است؟
  • خوراکی هایی که به شما خواب راحت هدیه می دهند
  • نقش باکتری های روده در بروز آلزایمر
  • وضعیت ویتامین D ایرانی ها نگران کننده است
  • ۱۰ نشانه از جانب بدن شما که باید بسیار جدی گرفته شوند
  • این خوراکی ها ریفلاکس معده را تشدید می کنند
  • کتاب به یاری محیط‌بانان می‌شتابد
  • با میوه ها و سبزیجات خاص اسفند آشنا شوید
  • راهکارهایی که به خواب بهتر و با کیفیت بیشتر کمک می کنند
  • خواص بی نظیر «به» را بدانید
  • ۶ نشانه کمبود ویتامین B۱۲ در بدن تان
  • رفع خشکی پوست با استفاده از طب سنتی
  • هوای آلوده تهران رفتنی نیست
  • مزایا و مضرات هل
  • انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان بهشتی بابل
  • عیادت وزیر بهداشت از جانباز ۷۰ درصدی +عکس