title
کد خبر: 5612
ف
خوردنی هایی که شما را شاد می‌کند
هیچ چیز لذت بخش تر از خوردن غذا نیست. البته اگر سالم و مقوی باشد.
به گزارش بهداشت‌نیوز، در میان رژیم غذایی برخی خوراکی ها هست که هم برای سلامت جسمانی ما مفید است و هم برای سلامت روانی ما به این نکات توجه کنید:
صبحانه خوردن روزانه: کسانی که صبحانه می خورند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردارند، تحقیقات نشان می دهد، بدن افرادی که صبحانه می خورند، ویتامین و موادمعدنی بیشتری دارد و چربی و کلسترول کمتری دارند.نتیجه خوردن صبحانه، داشتن بدنی آماده، وزن طبیعی، کاهش چربی خون و عادت کردن به کم خوردن است. خوردن صبحانه موجب می شود افراد تا زمان ناهار، کالری لازم را برای انجام فعالیت داشته باشند، بدون اینکه احساس گرسنگی کنند. انجمن قلب آمریکا بر این اعتقاد است که چاقی در کسانی که صبحانه می خورند کمتر است و این افراد در مقایسه با کسانی که صبحانه نمی خورند کمتر به دیابت مبتلا می شوند. حتی کسانی که به عنوان صبحانه، حبوبات پخته شده استفاده می کنند، از نظر جسمی و روانی وضعیت بهتری دارند. در کودکان، خوردن صبحانه موجب افزایش توجه و دقت شده و عملکرد آنها را در انجام آزمون های استاندارد افزایش می دهد. برای بهره مندی از مزایای صبحانه، وعده غذایی که شامل کبوهیدارت ها، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد، توصیه می شود.
 
▪ گنجاندن ماهی در رژیم غذایی: چند بار این جمله را از افراد یا رسانه ها شنیده اید؟ «چند بار در هفته ماهی می خورید؟» انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند که در هفته دو بار ماهی بخورید. ماهی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، مواد مضر کمتر مانند چربی های اشباع کمتر داشته و اسید چرب امگا۳ بیشتر دارند. این موجب کاهش خطر بیماری های قلبی می شود. غذاهایی مانند کانولا، گردو که حاوی ماده ای به نام آلفالینولئیک اسید است، در بدن به امگا ۳ تبدیل می شود. همچنین چربی امگا۳ موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. براساس تحقیقات، میان مصرف امگا۳ در رژیم غذایی و کاهش آلرژی، آسم، اگزما و اختلالات ایمنی، ارتباط وجود دارد.
 
▪ میان وعده ها: کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند، خوردن پنج وعده یا بیشتر از میوه ها و سبزی ها در طول روز بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. خوردن میوه ها موجب شادابی و نشاط بیشتر می شوند. علاوه بر این: خطر سرطان را کاهش می دهند. علایم پیری را به تعویق می اندازند.· حافظه را تقویت می کنند. سلامت قلب را افزایش می دهند. سیستم ایمنی را تقویت می کنند. بهترین راه برای گنجاندن میوه و سبزی ها در رژیم غذایی، مصرف آنها به عنوان میان وعده های غذایی است. میوه ها و سبزی ها در عین حال که کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند. هویج و ماست کم چرب و خشکبار، سیب و انواع دیگر میوه بهترین میان وعده ها هستند.بهترین زمان برای خوردن میان وعده زمانی است که گرسنه هستید.
 
▪ آب و لبنیات: آب و شیر دو مایع ضروری برای سلامت بدن هستند. بدن ما برای انجام فعالیت های طبیعی خود به آب نیاز دارد. بدن برای تحرک و فعالیت های حیاتی دستگاه ها مانند مغز، قلب و کلیه و کبد برای صحیح عمل کردن، به آب نیاز دارد. در صورتی که آب کافی ننوشید، وضعیت بدن رو به وخامت می رود. بنابر گزارش های دانشمندان دانشگاه مینه سوتا، کلسیم موجود در محصولات لبنی برای سلامت بدن و استحکام استخوان ها ضروری است. همچنین از افزایش فشارخون بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. حتی مصرف لبنیات کم چرب در کاهش چربی و کاهش توده عضلانی هم موثر است.
 
▪ نوشیدن چای: چای بنوشید اما چایی که میزان کافیین آن کمتر باشد. چرا که هرچه میزان کافیین بیشتر باشد، بدن بیشتر دچار کم آبی شده و نوشیدنی های شیرین هم به افزایش وزن منجر می شود. مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه چای در تقویت حافظه موثر بوده و از بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می کند.چای مزایای مفیدی دارد، از جمله آنتی اکسیدان های موجود در آن که در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. بهتر است چای را با آب میوه یا دارچین و زنجبیل مزه دار کرد.
منبع: شفقنا

مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • سکته بر اثر تپش نامنظم قلب
  • تاثیر کتاب بر مغز کودکان
  • موادغذایی برای درمان وزوز گوش
  • آیا معده شما صدمه دیده است؟ 12 تا از چیزهایی که معده شما سعی دارد به شما بگوید
  • بروز مشکلات روانی در کودکان با مصرف غذاهای چرب
  • عوارض پرخوری را می دانید؟
  • با گیاه اقاقیا این بیماری ها را درمان کنید!
  • نگاهی آماری به وضعیت موتورسواران در پایتخت /اینفوگرافیک
  • 5 دلیل برای تاخیر در اولین حمام بچه
  • روش رنگ کردن مو با آبلیمو
  • خواص روغن بابونه برای زیبایی پوست و مو
  • استرس بدن را فرسوده می کند
  • از گیاه گالگا بیشتر بدانید
  • آب سبک چیست و چه تاثیری بر شستشوی مو دارد؟
  • ماساژ درمانی با سنگ داغ چه فوایدی دارد؟
  • فضاهای سبز را به آتش نکشیم
  • بایدهای پیشگیری از پوسیدگی دندان
  • خطرات جانبی مسکن های حاوی مواد مخدر برای مادر و کودک
  • تالاب قره قشلاق بناب + عکس
  • پیرترین درخت آمریکا به تبر سپرده شد+ تصاویر
  • پرخاشگری با خشم متفاوت است
  • مغزتان را با این بازی ها به چالش بکشید
  • چرا زمانی که ناراحت هستیم به دیگران گیر می دهیم؟
  • سرکه موثرترین ماده برای مبارزه با چربی بدن
  • شیر تقویت کننده قلب
  • 5 بیماری که از روی بوی دهان قابل تشخیص هستند
  • سلامت قلب تان را در ۶۰ ثانیه امتحان کنید!
  • عوارض مصرف نوشابه در کودکان
  • چند اشتباه ساده دویدن که هر روز دچار آن می شوید
  • چند ورزش برای کاهش عصبانیت
  • نشانه های بروز آرتروز کمر چیست
  • مفیدترین غذاهای پرچرب
  • سم زدایی بدن با این موادغذایی
  • مصرف هفتگی شکلات ریسک ابتلا به دیابت را کاهش میدهد
  • گام های موفق ایران دراستفاده ازسلولهای بنیادی در حوزه چشم
  • ژن درمانی، چشم اندازی نو در درمان هموفیلی
  • شیوه ای جدید برای تشخیص زودهنگام آب سیاه
  • وزیر بهداشت با آیت الله سیستانی در نجف دیدار کرد
  • نشست بررسی طرح مقابله با ریزگردهای خوزستان برگزار شد
  • 15 هزار کولبر بیمه می شوند
  • شرکت نفت مکلف به رفع موانع آبگیری هورالعظیم شد
  • فرهنگ رانندگی به اصلاح آموزش نیاز دارد
  • رژیم غذایی گیاهی و کمبودهایی که برای بدن ایجاد می‌کند
  • صادرات خاک های مرتعی و جنگلی به هر طریقی غیرقانونی است
  • تکنیک‌های ارتباط کلامی موفق
  • لزوم آموزش مهارت مخالفت کردن به کودکان
  • مکمل‌های ب ۱۲ کم‌خونی شما را بهبود می‌بخشد
  • 5 راز زنانی که سازمان یافته تر از شما هستند
  • گرمای جهانی اقیانوس‌ها را سمی‌تر می‌کند
  • برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه دریاچه ارومیه آغاز شد