title
کد خبر: 56139
00
 علل تپش قلب ناگهانی و راه های درمان آن

همه ی ما حداقل یکی دوبار این حس رو تجربه کردیم که در مواقعی خاص دچار تپش قلب میشیم، قلبمون تند میزنه و حس میکنیم داریم صدای ضربان قلبمون رو میشنویم و الانه که قلبمون از قفسه سینه بیرون بیاد.

به گزارش بهداشت نیوز، همه ی ما حداقل یکی دوبار این حس رو تجربه کردیم که در مواقعی خاص دچار تپش قلب میشیم، قلبمون تند میزنه و حس میکنیم داریم صدای ضربان قلبمون رو میشنویم و الانه که قلبمون از قفسه سینه بیرون بیاد. معمولا این حس در مواقعی که سطح استرس و اضطراب بالا باشه بیشتر اتفاق میافته و در قسمت قفسه سینه و نبض گردن دچار تپش و ضربات نبض شدیدی میشیم. در این مطلب سعی میکنم تا به بررسی علل تپش قلب ناگهانی و راه های خانگی درمان آن بیشتر بپردازم.

علت تپش قلب ناگهانی چیه و چرا اتفاق میافته؟

    احساسات و هیجانات قوی مثل استرس، اضطراب و ترس
    فعالیت بدنی شدید
    مصرف کافئین، نیکوتین، الکل و داروهایی مثل کوکائین و آمفتامین
    شرایط و بیماری های خاص مانند تیروئید، پایین آمدن قند خون، کم خونی، فشار خون پایین، تب و کم آبی بدن، تغییرات هورمونی در طول قاعدگی، بارداری و یائسگی
    مصرف برخی داروهای لاغری، مکمل های گیاهی تغذیه ای
    گاهی اوقات تپش قلب میتواند نشانه ای از ابتلا به بیماری قلبی عروقی باشد.

روش هایی برای کنترل و تسکین تپش قلب

برای کنترل وضعیت جسمی و تسکین تپش قلب یکی از بهترین راهکارها رفتن به فضای آزاد و نفس کشیدنه. خوردن یک لیوان آب خنک هم میتونه مؤثر باشه. انجام تمرینات ورزشی آرامش بخش مثل یوگا و تمرین در فضای آزاد و در محیط دلچسب میتونه آرامش را به قلب برگردونه. قطع کردن مصرف نوشیدنی هایی مثل الکل، نیکوتین، کافئین و داروهای غیر قانونی و همچنین دوری از نوشیدن قهوه میتونه مؤثر باشه. ترکیب یک لیوان آب با مقداری گلاب و آب لیموی تازه و عسل طبیعی نقش زیادی در آرام کردن قلب داره. همچنین گوش دادن به موسیقی و نواهای آرام بخش و موزیک های مورد علاقتون هم درمان خانگی مفیدی برای تسکین تپش قلب خواهد بود.

 

منبع: دونفره


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز