title
کد خبر: 56429
00
علت بروز خشونت علیه پرستاران

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، پنهان ماندن نقش پرستاران در نظام سلامت را، یکی از علل بروز خشونت علیه کادر پرستاری دانست.

به گزارش بهداشت نیوز، سید یعقوب جعفری با اشاره به علل بروز خشونت علیه کادر پرستاری، گفت: اطلاعات کم بیمار و همراه در مورد کار پرستاران ، کمبود پرستار و فشار کاری و خستگی بیش از حد پرستاران به دلیل اضافه کار اجباری وضعف مدیریت بیمارستانی سبب بروز خشونت علیه پرستاران و کادر درمان می شود.

 

وی ادامه داد: پرستاران در صف اول درمان قرار دارند و بیشترین زمان را با بیمار و همراهان سپری می کنند بنابراین عدم حضور به موقع پزشکان بر بالین بیمار باعث می شود که همراهان به کادر پرستار اهانت کرده و منجر به ضرب و شتم شود .

 

عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان این که آگاهی بخشی بیمار و همراهان در مورد شرح وظایف گروه پزشکی می تواند از بروز خشونت جلوگیری نماید افزود: جذب نیرو بر طبق استانداردهای پذیرفته شده از جمله تعداد بیمار، تعداد تخت ، تعداد پزشک نسبت به پرستار و عنایت ویژه در بخش های اورژانس، ویژه و انتصاب مدیران آگاه در پست های مدیریتی بیمارستانی از جمله مدیران بیمارستان، مدیران بهداشتی و درمانی نه صرفا پزشک و حضور به موقع اطبا در بالین بیمار که بخشی از خشونت ناشی از این موضوع می باشد را تا حدودی از بروز خشونت می کاهد.

 

وی با اشاره به دلایل عدم بیان خشونت ها به مسئولین ، اظهار داشت: بی اعتمادی به مدیران که پیگیر این گونه موارد نمی شوند و بعضا مشکل هم ایجاد می کنند می تواند از دلایل عدم اطلاع رسانی این موارد باشد.

 

جعفری با اشاره به این که عدم پرداخت به موقع کارانه ها و اضافه کاری های اجباری سبب از بین رفتن انگیزه پرستاران می شود ، یادآور شد: از بین رفتن انگیزه پرستاران و تامین معیشت آنها باعث بی حوصلگی کادر درمان شده و با کوچکترین اشاره ای از سوی همراهان و بیمار ضرب و شتم و درگیری به وجود خواهد آمد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز