title
کد خبر: 56576
00
 چطور عزیز دردانه مادرمان شویم؟

رابطه مادر و دختری نقش بنیادی در شخصیت دخترها دارد و تقویت آن سرآغازی برای حضور پررنگ آنان در جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، روابط دخترها با مادرانشان کل زندگی آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد به طوری که حتی رابطه با همسر نیز ممکن است متاثر از آن باشد.

رابطه مادر و دختری همزمان با رشد دختر متحول می شود و مادر بلوغ، نوجوانی، جوانی و تبدیل شدن دختر خود را به یک زن مستقل تجربه می کند؛ تغییراتی که ممکن است به اختلاف نظرهای کم یا زیاد بین آن ها منتهی شود.

اما برای مستحکم کردن رابطه خود با مادرتان لازم است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

گام نخست؛ برقراری ارتباط

اولین اقدامی که برای صمیمی شدن با مادر باید انجام گیرد ارتباط برقرار کردن است. همانطور که می دانید مهمترین کلید رابطه، «ارتباط برقرار کردن» است. برای این کار نیازی نیست تمام اسرارتان را با مادرتان در میان بگذارید، اما به او اجازه دهید که وارد زندگی شما شود.

گام دوم؛ تجدید نظر در شیوه صحبت کردن

قدم دوم که برای صمیمی شدن با مادرتان باید بردارید، تغییر راه های ارتباط برقرار کردن است. به طور مثال شیوه مکالمه و گفتگو با مادرتان را مانند مکالمه و گفتگو کردن با یک دوست انجام دهید. وقتی در مورد موضوع های مختلف با مادرتان صحبت یا چت می کنید مطمئن باشید نقاط مشترکی زیادی را می توانید بین خود پیدا کنید.

گام سوم؛ بزرگ شدن!

باید از عالم بچگی و وابستگی‌های آن فاصله گرفته و به یک فرد قابل احترام تبدیل شوید و طرز فکرتان را در مورد خودتان تغییر دهید. به عبارت دیگر باید به مادرتان نشان دهید که دیگر بچه نیستید و می تواند به عنوان یک فرد عاقل روی شما حساب کند.

گام چهارم؛ داشتن استقلال رأی و توانایی نظر دادن

قدم چهارم برای دوست شدن با مادر همکاری کردن است؛ به این معنا که پیشنهادهایی که به یکدیگر می‌دهید باید دوطرفه باشد؛ درست مثل رابطه‌تان با دوستان که گاهی به آنان پیشنهاد داده و گاهی با آنان مشورت می‌کنید و از پیشنهاداتشان بهره می‌برید.

در واقع نظر دادن به مادر درباره مسائل مختلف این اطمینان را به مادرتان می‌دهد که دیگر لازم نیست در جایگاه یک فرد همه‌چیز‌دان ظاهر شده و مدام شما را نصیحت کند.

گام پنجم؛ مهربانی با مادر

صبر و تحمل برای صمیمیت با مادرتان لازم است. تلاش کنید با مادرتان با مهربانی برخورد کنید. اگر او حرفی را بارها تکرار می کند یا چیزی را متوجه نمی شود و از شما می خواهد که برای او توضیح دهید این کار را با اشتیاق و دلسوزی برایش انجام دهید. با این کار دعواهای مادر و دختری کمتر شده و بنیان ارتباط آنان تقویت می‌شود.

گام ششم؛ بدانید مادرهایتان هم انسان‌اند!

مادرها هم مانند انسان های دیگر هستند؛ روزهای خوب و بد را تجربه می کنند، از شادی ها لذت می برند و از ناراحتی ها غمگین می شوند. از این رو، سعی کنید او را درک کنید و در مقابل رفتارش عکس العمل نشان ندهید و او را بهترین ذوست خود بدانید.

 

منبع: طبیب من


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز