title
کد خبر: 56663
00
 گوشهایتان درباره ترقه بازی امشب چه نظری دارند؟

نایب رئیس انجمن شنوایی در خصوص صدمات جبران ناپذیر به سیستم شنوایی در چهارشنبه سوری توضیحاتی داد.

به گزارش بهداشت نیوز: سمیرا دولت آبادی نایب رئیس انجمن شنوایی ایران در خصوص آسیب‌های گوش در حین ترقه بازی در چهارشنبه سوری، اظهار کرد: بر اثر بروز صدای انفجار مواد محترقه، گوش دچار آسیب‌های مختلفی می‌شود که این مسئله با توجه به دوری یا نزدیکی به محل انفجار متفاوت است و می‌تواند باعث آسیب جدی به شنوایی شود.

وی ادامه داد: اگر افراد بعد از وقوع انفجار ناشی از مواد محترقه احساس وز وز و درد در گوش کردند، این مسئله نشان دهنده آسیب دیدن پرده گوش و سیستم شنوایی آن‌هاست که باید سریعا به متخصص گوش و متخصص شنوا سنج مراجعه کنند.

این شنوا سنج با اشاره به اینکه انفجار مواد محترقه باعث نشنیدن حرف‌های اطرافیان در انسان می‌شود، افزود: صداهایی که بالاتر از فرکانس طبیعی است، صدمات جبران ناپذیر و غیر قابل برگشتی به سیستم شنوایی وارد می‌کنند و این مسئله در خصوص کودکان و سالمندان که زمینه کم شنوایی هم دارند، بیشتر صدق می‌کند.

دولت آبادی با بیان اینکه بهتر است افراد برای انجام کارهای ضروری خود در شب چهارشنبه سوری از محافظ شنوایی استفاده کنند، عنوان کرد: محافظ شنوایی از  قالب‌های ضد صوتی تشکیل شده است که جلوی صدای ورودی به گوش را می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر افراد بیش از 15 دقیقه با صدایی بالاتر از 80 دسیبل قرار بگیرند، باعث افت شنوایی شده و صدمات جبران ناپذیری به سیستم شنوایی وارد می‌شود.

دولت آبادی یادآور شد: آستانه دردناکی افراد متفاوت است، اما به طور کلی مواجهه با صدای بلند بیش از 80 دسیبل خطر پارگی پرده گوش و افت شنوایی را در پی دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز