title
کد خبر: 56703
00
صدور دفترچه درمانی تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد؛ در حال حاضر امکان صدور دفترچه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی بدون نیاز به مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی این سازمان فراهم شد.

به گزارش بهداشت نیوز، در راستای گسترش روش های غیرحضوری ارائه سرویس و خدمات و با هدف افزایش رضایت مخاطبان تامین اجتماعی، فرآیند صدور و تجدید از راه دور دفترچه های درمانی در کارگزاری های شماره ١٠٧ متعلق به شعبه ٧ تهران، شماره ٢٠٠ متعلق به شعبه ٣٣ تهران و شماره ٢٢٤ متعلق به شعبه ١٦ تهران راه اندازی شد.


براساس این گزارش، متقاضیان پس از ثبت درخواست خود در سامانه، می توانند دفترچه صادر شده را به صورت حضوری و یا از طریق پیک در محل مورد نظر دریافت کنند و در تمامی مراحل امکان مشاهده و پیگیری وضعیت ثبت درخواست برای متقاضی فراهم است.


سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد؛ جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش مراجعه بیمه شدگان به شعب و کارگزاری ها، مدیریت تقاضای صدور فترچه و حذف صف و به تناسب آن تامین ظرفیت های لازم در جهت افزایش کیفیت ارائه خدمات، توزیع متعادل درخواست ها و ارائه خدمات مناسب در حداقل زمان با کارایی بیشتر و هزینه کمتر از مهمترین مزیت ‌ها و دستاوردهای این خدمت جدید محسوب می شود.


براساس این گزارش، در آینده ای نزدیک این طرح به تمامی کارگزاری های سراسر کشور تعمیم داده می شود و متقاضیان می توانند با انتخاب نزدیکترین کارگزاری به محل سکونت خود دفترچه خود را دریافت یا در خواست ارسال از طریق پیک را کنند.همچنین فرایند تمدید دفترچه نیز پس از آماده شدن ساز و کار لازم بصورت غیرحضوری انجام خواهد شد.


سازمان تامین اجتماعی حدود 42 میلیون بیمه شده دارد که همه این افراد از خدمات بیمه ای و درمانی به صورت رایگان بهره مند هستند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز