کد خبر: 56774
ف
طرز تهیه ماهی سالمون با سیر و عسل
طعم‌دار کردن ساده ماهی سالمون همراه با سس سویا، عسل، لیمو و سیر طعم و مزه‌ای بی‌نظیر در بر خواهد داشت که در عین سادگی بسیار هوشمندانه است.

به گزارش بهداشت نیوز، طعم‌دار کردن ساده ماهی سالمون همراه با سس سویا، عسل، لیمو و سیر طعم و مزه‌ای بی‌نظیر در بر خواهد داشت که در عین سادگی بسیار هوشمندانه است. اضافه کردن چندین طعم متفاوت کنار هم، ترکیبی متفاوت می‌سازد تا شما را برای درست کردن یک وعده غذایی کاملا سالم و البته خوشمزه آماده کند. شما می‌توانید این غذا را همراه با برنج قهوه‌ای، کینوا و یا سالاد سبز میل کنید. با وجود امگا ۳ زیاد این وعده خوراکی این غذا فاقد هرگونه فرآورده لبنی، تخم‌مرغ و گلوتن است. 


مواد لازم برای ۴ نفر


سس سویا ۲ قاشق غذا‌خوری
آب لیمو تازه ۲ قاشق غذا‌خوری
عسل ۱ قاشق غذا‌خوری
روغن کنجد ۱ قاشق غذا‌خوری
سیر ۱ حبه بزرگ (رنده شده)
فیله ماهی سالمون ترجیحا پوست گرفته شده و پهن  ۴ عدد ( هر فیله حدود ۱۵۰ گرم)
نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
گشنیز تازه و خرد شده ۱ قاشق غذا‌خوری


طرز تهیه:


برای تهیه این غذا ابتدا سس سویا، آب لیمو تازه، عسل، روغن کنجد و سیر را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. فیله ماهی‌ها را روی یک کیسه بزرگ مناسب بچینید و ۳ قاشق غذا‌خوری از این ترکیب را روی آن‌ها بریزید (ما‌بقی سس را نگه دارید). در کیسه را ببندید، به طوری که هوا داخل آن نفوذ نکند و آن را برای مدت زمان ترجیحا ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا کاملا طعم‌دار شود. شعله بالایی فر را از قبل روشن کنید تا محیط فر کمی گرم شود. در ادامه داخل سینی فر را با یک لایه فویل بپوشانید و روی آن را به مقداری روغن آغشته کنید. سپس فیله ماهی را از یخچال خارج کنید و در سینی فر روی فویل بچینید و روی سطح فیله‌ها را نمک بپاشید. سینی را در بالاترین طبقه فر قرار دهید و بسته به میزان ضخامت فیله‌ها بگذارید برای مدت زمان ۵ تا ۸ دقیقه پخته شوند. بعد از گذشت مدت زمان لازم فیله‌ها را از فر خارج کنید و در یک ظرف مناسب بچینید، باقیمانده سس و گشنیزهای تازه خرد شده را روی ماهی‌ها بریزید و در صورت تمایل همان طور که پیش‌تر هم ذکر شد با برنج قهوه‌ای، سالاد و یا کینوا نوش جان کنید. 


ارزش تغذیه‌ای


هر وعده از این دسر حاوی ۲۲۲کیلوکالری انرژی
 ۹ گرم چربی (۲ گرم چربی اشباع)
صفر گرم فیبر
 ۵ گرم کربوهیدرات
 ۲۹ گرم پروتئین
 ۲ میکروگرم فولات
 ۶۶ میلی‌گرم کلسترول
 ۴ گرم قند
۴ گرم شکر افزودنی
 ۲۲۴ واحد بین‌المللی ویتامین A
 ۴ میلی‌گرم ویتامین C
 ۵۷ میلی‌گرم کلسیم
 ۱ میلی‌گرم آهن
 ۴۶۱ میلی‌گرم سدیم
و ۵۳۹ میلی‌گرم پتاسیم است.
 

منبع: eatingwell

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.