title
کد خبر: 56816
00
 راه اندازی کانون های سلامت برای محلات در سال 97

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید برآگاهی بخشی هرچه بیشتر مردم در حوزه سلامت گفت: راه اندازی کانون های سلامت محلات در برنامه کاری این وزارتخانه پیش بینی شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمدهادی ایازی در نشست مجمع سلامت استان البرز با بیان این مطلب افزود: این کانون ها در آگاهی بخشی به مردم درخصوص بیماری ها و پیشگیری از آنها نقش اساسی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اکنون 5میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت داریم، گفت: 2 و نیم میلیون نفر از این افراد از بیماری خود اطلاع ندارند و طبق بررسی ها 5 میلیون نفر دیگر در آستانه ابتلا به بیماری دیابت هستند که باید اقدامات پیشگیرانه افزایش یابد.

وی ادامه داد: مشارکت مردم دراین زمینه باید آگاهانه، داوطلبانه و عادلانه باشد، عدم بی اطلاعی از بسیاری از بیماری ها هزینه های سنگین درمانی و جسمی را در پی دارد.

دکتر ایازی گفت: باید امروز با اطلاع رسانی اقدامات موثری را داشت که مردم بیمار نشوند و امنیت، سلامت دو موضوع اساسی است که در دولت مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به این که همکاری مسئولانه همه بخش ها برای انجمن های سازمان مدار ضروری بوده و سلامت اجتماعی در جامعه دغدغه شده است، افزود: مهمترین برنامه وزارت بهداشت درسال 97 ایجاد کانون های سلامت در محلات است تا با شناسایی بیماری ها و همراهی مردم اقدامات موثر دراین زمینه داشته باشیم.

وی افزود: اهمیت سلامت به اندازه ای است که مقام معظم رهبری با حضور سران سه قوه، وزراء و روسای کمیسیون مجلس شورای اسلامی آن را مورد تاکید جدی قرار داده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان این که با تصویب سند سلامت اجتماعی، گام های موثری در حوزه سلامت برداشته می شود، افزود: درحوزه سلامت باید اقدامات موثری برای بیمار نشدن فرد داشت که در این زمینه سبک زندگی درست، روابط اجتماعی و شبکه های اجتماعی مدنظر قرار می گیرد.

وی همچنین گفت: براساس تاکید رئیس جمهوری، همه دستگاه ها در حوزه سلامت مسئولیت دارند و امروز باید در تمام برنامه ریزی ها سلامت مردم مدنظر قرار گیرد.

دکتر ایازی در ادامه افزود: باید بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم و بودجه های سلامت را کاهش دهیم و توجه به این نکته نیز باید داشت که موضوع سلامت در تمام قوانین اسناد بالادستی است بنابراین مشارکت ساختارمند و فعالانه مردم در ارتقای سلامت باید مدنظر قرار گیرد.
معاون وزیربهداشت گفت: امروز هشت و دو دهم درصد جامعه را سالمندان تشکیل می دهند که این میزان درسالهای آتی به دوبرابر می رسد.
وی در پایان اضافه کرد: باید فرهنگ سازی شود و از ظرفیت پزشکان، روحانیون محلات بهره بیشتری ببریم.

 

منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز