title
کد خبر: 56959
00
معلمان غیرصالح فرزندانمان را دریابیم

:قبل از آنکه فضای مجازی به عنوان معلمی غیر صالح، فرزندان ما را گمراه کند، آنها را دریابیم.

به گزارش بهداشت نیوز، در جامعه ما که رنگ و بوی دینی دارد همه ما می‌کوشیم تا فرزندان خود را مطابق با این آموزه‌ها تربیت کنیم و مسببات رشد و بالندگی آنها در آینده را فراهم کنیم. اما تربیت اسلامی پایه‌ها و ارکانی دارد که عدم شناخت آنها و یا بی‌توجهی به آنها می‌تواند روند تربیت را با تغییرات کلی و اصولی مواجه کند.
 یکی از مهمترین ارکان تربیت اسلامی، شناخت معارف اسلامی و آموزه‌های دینی و تربیت فرزندان بر پایه آنهاست. در این مسیر دو مرحله وجود دارد که باید مورد توجه والدین گرامی قرار بگیرد یکی فهم صحیح آموزه‌های دینی و دوم آموزش این مفاهیم توسط معلمان آموزش‌دیده و آشنا با مفاهیم دینی.
برای انتقال صحیح آموزه‌های دینی و جلوگیری از انحراف فکری و عقیدتی فرزندانمان باید از معلمانی استفاده کنیم که دارای شرایط فوق باشند یعنی هم آموزه‌های دینی را به خوبی فهمیده باشند و هم به‌صورت صحیح آنها را منتقل کنند.

معلم خوب؛ دلسوز و حریص
قرآن شاخصه های مختلفی را برای یک مربی خوب مانند انبیاء ذکر کرده است که در این مجال  به یکی از آنها اشاره می کنیم. «دلسوز و حریص بودن بر آموزش» یکی از ویژگی هایی است که خداوند در توصیف پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله) به‌عنوان اولین معلم امت اسلامی به آن اشاره‌کرده است. آنجا که می‌فرماید «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِ‌یصٌ عَلَیْکُم»[توبه/۱۲۸] از خود شما پیامبری به سویتان آمده که رنج کشیدن شما برایش سخت است و به [هدایت] شما حریص است.»
بنابراین اگر یک مربی دلسوز دانش آموزان و حریص بر آموزش علم و دانش و هدایت آنها به راههای هدایت نباشد، سرنوشت آنها برایش ارزش چندانی نخواهد داشت، لذا ممکن است مطالب غیرواقع و گمراه‌کننده نیز در اختیار آنها قرار دهد و یا در قبال انحراف فکری و عقیدتی آنها بی‌تفاوت باشد.

معلمانی از جنس عصر ارتباطات
در دنیای کنونی با گسترش علم و فن آوری، شیوه های آموزش مفاهیم نیز تغییر یافته است.معلمان به شیوه‌های جدید روی آورده‌اند و از تکنولوژی در مسیر آموزش استفاده می‌کنند. سایت ها، وبلاگ و کانال هایی که از سوی معلمان و مدارس برای انتقال مفاهیم درسی و آسانتر شدن آموزش دروس ایجاد شده گواهی صادق بر این مدعاست.  اما جالب اینجاست که در برخی مواقع، تکنولوژی و فن‌آوری‌ها جای مدرسه و  معلم را گرفته‌اند و با تمام قوا وارد میدان شده‌اند تا آنچه از مطالب انحرافی و گمراه‌کننده که مورد پسند آنهاست در اختیار فرزندان ما قرار دهند. در واقع می رود تا رفته رفته، مختلف کانال ها و سایت ها، بدون هیچ محدویت زمانی و مکانی در مقام یک معلم کار آموزش نسل جدید را در دست بگیرند. معلمان جدیدی که نه تنها دلسوز نیستند، بلکه می‌کوشند تا تمام یافته‌ها و اعتقادات اسلامی ما و فرزندان ما را نابود کنند. از این رو باید با حساسیت تمام تربیت اسلامی فرزندان خود را زیر نظر داشته باشیم و قبل از نفوذ دشمن، اقدام و عمل نماییم.چه زیباست روایت امام صادق (علیه‌السلام) که می‌فرماید:«پیش از آنکه مرجئه به فرزندانتان دسترسی پیدا کنند، آنان را با احادیث آشناسازید.»
نتیجه
باید فرزندانمان را بافرهنگ ناب اسلامی و مسجد و محراب آشنا کنیم تا دین و اعتقادات خود را از طریق معلمان دلسوز و سالم دریافت کنند، قبل از آنکه گروههای منحرف فکری و عقیدتی در فضای مجازی آموزش آنها را به عهده بگیرند و زمانی را دریابیم که دیگر کار از کار گذشته و جبران خسارت امکان نداشته باشد.

 

منبع: رهروان ولایت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
س-ع
1396/12/24 - 15:150 0
به نظر می رسد نگارنده دو موضوع را با هم خلط کرده.
اینستاگرام بهداشت نیوز