title
کد خبر: 56970
00
سونامی«سالمندی»پیش روی ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می رود، تا ۳۰ سال آینده، ایران با سونامی سالمندی مواجه خواهد شد.

به گزارش بهداشت نیوز: مریم حضرتی، بدون ارائه رقم کلی معوقات پرستاران، افزود: البته رقم این معوقات در برخی شهرها و بخش های بیمارستانی که مشغول فعالیت هستند، متغیر است.

وی گفت: با برنامه ریزی که وزیر بهداشت و تاکیدی که به روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور داشتند، برای پرداخت معوقات پرستاران حداقل تا آخر اسفند قول داده شده و امیدوارم که این معوقات هرچه سریعتر پرداخت شود.

معاون وزیر بهداشت، در خصوص کمبود نیروی پرستاری در بخش های درمانی کشور نیز پاسخ داد: در مجموع براساس نیاز سنجی ها به بیش از ۱۰۰ هزار نیروی پرستاری برای بیمارستانهای دولتی کشور نیاز است که جذب این شمار پرستار با توجه به منابع مالی امکان پذیر و شدنی نیست.

حضرتی ادامه داد: در عین حال درسال ۹۶ در ۲ مرحله آزمون استخدامی در وزارت بهداشت حدود ۱۵ هزار نفر در گروه های پرستاری جذب مراکز درمانی کشور شدند.

وی افزود: علاوه بر این نیز ۱۰ هزار دانشجوی پرستاری فارغ التحصیل درکشور داشتیم و جای امیدواری زیادی هست چرا که استقبال از این رشته در کشور رو به افزایش است.

حضرتی اضافه کرد: برای سال۹۷ نیز در راستای افزایش تعداد پرستاران به ازای تخت های بیمارستانی حدود ۲۰هزار نفر دیگر به مجموع علاقمندان به رشته پرستاری در دانشکده های پرستاری اضافه و این تعداد نیز تا ۴ سال آینده به مراکز درمانی کشور افزوده می شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، همچنین از اجرای برنامه پرستاری جامعه نگر خبر داد و گفت: اجرای این برنامه جدید فرصت های شغلی جدیدی برای پرستاران فراهم می کند.

حضرتی ادامه داد: مهمترین نکته ای که اکنون در معاونت پرستاری وزارت بهداشت برآن تاکید می شود، پرستاری جامعه نگر هست و اینکه پرستاری از بیماستانها به سمت جامعه کشیده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می رود و تا ۳۰ سال آینده، ایران با یک سونامی سالمندی مواجه خواهد شد، نیاز به مراقبت از سالمندان در خانه ها هستیم .

حضرتی با بیان اینکه اجرای این طرح می تواند ایجاد انگیزه در گروه های دانشجویی رشته های پرستاری را نیز افزایش دهد، گفت: به علت کمبود شدید نیروی پرستار در کشور، پرستاران مجبورند دو شیفت یا سه شیفت اضافه کاری اجباری داشته باشند و همچنان با مشکلات معیشتی مواجه هستند.

 

منبع: مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز