title
کد خبر: 57029
00
زائران امام رضا(ع) دفترچه بیمه خود را همراه داشته باشند

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: طبق دستور رییس دانشگاه هیچ بخش و هیچ بیمارستانی حق تعطیلی و بسته بودن در ایام تعطیلات نوروزی را ندارد و باید همه بخش ها با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعال باشند

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید مرتضی احتشام فر در خصوص برنامه ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: همه ساله خیل عظیم زائران داخلی و خارجی به سمت شهر مقدس مشهد در سفر هستند؛ تا نوروز و لحظه تحویل سال را در جوار امام رضا(ع) باشند.

 

وی ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده از سوی مدیر کل امور رفاه زائرین، در نوروز سال ۹۷ حدود هشت میلیون زائر در مشهد حضور خواهند داشت و این در حالی است که طی ۱۱ ماه گذشته نیز حدود ۳۰ میلیون زائر در شهر مشهد حضور داشته اند.

 

جانشین و دبیر کمیته بهداشت و محیط زیست خدمات سفر استان، تاکید کرد: حضور هشت میلیون زائر طی ۱۵ روز در شهر مشهد به این معنا است؛ که  تنها در این ایام؛ مشهد با زائرانی دو برابر جمعیت خود روبه رو است.

 

 دکتر احتشام فر ابراز داشت: بر این اساس باید برای این تعداد از هموطنان و مهمانان داخلی و خارجی خدمات اسکان، تغذیه و غیره از جمله خدمات حوزه سلامت؛ که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و اولویت اول هر فردی است دیده شود.

 

زائران دفترچه بیمه خود را همراه داشته باشند

 

وی با اشاره به کم توجهی مردم به سلامت خود در سفر، بیان داشت: زائرین و مسافرین باید بیش از هر چیزی در سفر در فکر سلامت خود باشند؛ که به همراه داشتن دفترچه بیمه جهت حضور در مراکز درمانی درصورت بروز احتمالی حادثه و بیماری از ابتدایی ترین مسائل در این حوزه به شمار می رود که متاسفانه مردم نسبت به آن بی توجه هستند.

 

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، بیان داشت: ما باید در هر شرایطی خدمات و سرویس های لازم را از ورودی  های استان، جاده ها و شهرستان ها تا هنگام بازگشت به زائران ارائه دهیم تا در نهایت سفری خوب با خاطرات به یاد ماندنی از مشهد به همراه داشته باشند.

 

دکتر احتشام فر به ابلاغ دستور العمل نوروزی ریاست دانشگاه پس از ده ها بار بازبینی اشاره کرد و متذکر شد: بر این اساس باید بین متخصصین، اعضای هیأت علمی، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی تقسیم کار شده و  طبق دستورات ریاست دانشگاه هیچ بخش و هیچ بیمارستانی حق تعطیلی و بسته بودن را ندارد و باید همه بخش ها با ۱۰۰ درصد ظرفیت در این ایام فعال باشند.

 

۶۳ بیمارستان در سطح استان فعال است

 

وی ابراز داشت: در سطح استان ۶۳ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه و دانشکده های استان وجود دارد؛ که از این تعداد ۳۳ مورد در مشهد فعال می باشد. این در حالی است؛ که ۱۰۰ درصد اورژانس و کلیه بخشهای CCU، NICU، ICU، PICU در بیمارستان ها در این ایام فعال هستند و متخصصین مربوطه به شکل مقیم و آنکال در کشیک های خود حضور خواهند داشت.

 

دکتر احتشام فر به اهمیت تامین خون برای مراکز درمانی استان اشاره و تاکید کرد: نیاز به خون از نیازهای اساسی درمان است که در این راستا سه پایگاه ثابت اهدای خون در مشهد، پنج پایگاه در شهرستان های استان و دو اتوبوس آمبولانس در اطراف حرم در نوروز مستقر هستند؛ تا خون را از زائران احصاء و نیاز بیمارستان ها را در این خصوص رفع کنند.

 

وی بیان داشت: اداره کل دامپزشکی استان مسئولیت سنگینی در این ایام بر عهده دارد؛ که همانا تامین فرآورده های دامی خام و تائید بر سلامت آن می باشد. این شبکه تلاش دارد؛ تا از ورود، ذبح و توزیع گوشت ناسالم و غیر بهداشتی در میان مردم جلوگیری کند.

 

مردم به ذبح دامی بپردازند که مورد تائید بهداشت و دام پزشکی استان است

 

 جانشین و دبیر کمیته بهداشت و محیط زیست خدمات سفر استان، تصریح کرد: مردم اگر می خواهند دامی را ذبح کنند حتما از مراکزی که مورد تائید بهداشت و دامپزشکی است استفاده کنند و اگر می خواهند گوشت خریداری کنند حتما از وجود مهر دامپزشکی بر روی آن اطمینان داشته باشند.

 

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: بر این اساس مدیر کل دامپزشکی استان در این ایام به ۱۲۰ تیم در قالب اکیپ های سیار با ۲۴۰ نفر بازرس در دو شیفت کاری ماموریت داده است؛ تا نظارت های لازم در این راستا را اعمال کنند.

 

وی بیان داشت: نظارت های دامپزشکی در مسیر مراقبت از سلامت مردم بسیار مهم است و در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز نظارت های مشترکی با این شبکه داشته است.

 

جانشین و دبیر کمیته بهداشت و محیط زیست خدمات سفر استان افزود: مدیر کل تعزیرات حکومتی استان نیز یکی از نیروهای همپای دانشگاه است که با چهار تیم قضایی به عنوان نیروهای فعال در ایام نوروز به شکل سیار و ثابت در صحنه حضور و با ارائه حکم مانع از ادامه یک تخلف بهداشتی می شوند.

 

دکتر احتشام فر تاکید کرد: دادستان کل مشهد و معاونین در تمام صحنه ها پشت دانشگاه هستند و بدون حضور نیروهای قضایی و انتظامی بازرسین ما کارایی موثری را نخواهند داشت.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز