title
کد خبر: 57187
00
آیا واقعا مکمل‌ها بی‌فایده هستند؟

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی مکمل، هدر دادن پول است. اما آیا این یک واقعیت است؟

به گزارش بهداشت نیوز: بسیاری از دانشمندان بر این باورند که مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی مکمل، هدر دادن پول است. اما آیا این یک واقعیت است؟
باید گفت، اگرچه این مکمل‌ها برای درمان بیماری‌ها کافی نیستند، اما در بهبود بسیاری از مشکلات تأثیرگذار هستند. منتقدان این فرضیه که مکمل‌ها بی‌فایده‌اند، معتقدند که تحقیقاتی که دانشمندان مخالف مکمل‌ها، بر آن استناد می‌کنند، همگی بر روی افرادی است که بیماری‌شان ناشی از رژیم غذایی غلط نبوده است و از پیش، کمبود آنچنانی در ریزمعذی‌ها نداشته‌اند، درنتیجه تجویز مکمل‌ها تأثیر چندانی بر روند بهبودی‌شان نداشته است.


مکمل‌ها، در ابتدا به افرادی کمک می‌کند که به اندازه کافی ریزمغذی دریافت نمی‌کنند. اما این مطالعات اخیر، به سابقه پزشکی افراد توجهی نکرده است و فقط روند بهبود بیماری را در نظر گرفته است.


براساس آمار به دست آمده، بیش از ۹۰ درصد از بزرگسالان جامعه، به مقدار کافی، ویتامینD و E برای بهبود سلامت عمومی، دریافت نمی‌کنند. بیش از ۴۰ درصد از افراد، به اندازه کافی ویتامین C و نیمی از افراد، به مقدار لازم ویتامین A، کلسیم و منیزیم دریافت نمی‌کنند. افراد سیگاری، سالمندان، افراد چاق، بیمار یا زخمی نیز جزو آن دسته از اشخاصی هستند که به ویتامین و مواد معدنی مکمل احتیاج دارند.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز