title
کد خبر: 57242
00
ستون فقرات طرح تحول سلامت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اجرای پرونده الکترونیک سلامت را ستون فقرات طرح تحول نظام سلامت دانست.

به گزارش بهداشت نیوز، منوچهر جمالی سوسفی  با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت ها برای اجرای طرح پزشک خانواده و تسری آن به تمامی استان ها، گفت: پزشک خانواده در طرح تحول سلامت و قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه پیش بینی شده است و با اجرای آن می توان اغلب مشکلات حوزه سلامت را برطرف کرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، افزود: برای کاهش و مدیریت هزینه ها در بخش آموزش، درمان، بهداشت اجرای برنامه های پیش بینی شده در طرح تحول سلامت مانند پزشک خانواده، سیستم ارجاع و راهنماهای بالینی باید در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد البته نیاز است برای اجرای این برنامه های بودجه مناسبی پیش بینی و تامین شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح پزشک خانواده از هدررفت منابع کشور جلوگیری می شود و افراد بر اساس نیاز خدمات درمانی را دریافت می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اجرای پرونده الکترونیک سلامت را گامی موثر در شناسایی چند بیمه ای ها دانست و گفت: برخی افراد به طور همزمان از خدمات دو یا چند شرکت بیمه ای استفاده می کنند که این همپوشانی بیمه ای هزینه های گزافی را متوجه نظام سلامت می کند در حالی که با اجرای پرونده الکترونیک سلامت می توان به سهولت چند بیمه ای ها را شناسایی و همپوشانی بیمه ای را رفع کرد.

وی اجرای پرونده الکترونیک سلامت را ستون فقرات طرح تحول نظام سلامت دانست و یادآور شد: ناکافی بودن یا عدم ساماندهی اعتبارات و بودجه حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت که به طور قطع مردم مشکلات ناشی از آن را از چشم نظام خواهند دید.

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم، اجرای طرح تحول و برنامه های زیرمجموعه آن را به نفع مردم و حوزه سلامت دانست و گفت: طرح تحول سلامت طرح موفقی است و با اجرای آن فشار هزینه های سلامت بر دوش مردم، پرداختی ها از جیب  و هزینه بستری ها  به شدت کاهش یافت؛ البته اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها شرایط مطلوبی دارد اما در شهرها به خوبی تعریف نشده که نیاز است برای رفع مشکلات زیرساختی این طرح گام های جدی برداشته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح تحول سلامت نیازمند اعتبارات کافی بوده و باید از هزینه های غیرضرور در حوزه سلامت جلوگیری کرد البته اجرای قانون بهترین مسیر برای کنترل هزینه ها است


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز