title
کد خبر: 57317
00
سنگشور کردن لباس جین در منزل

لباس های جین از زمانهای بسیار دور یکی از پرطرفدارترین نوع پوشش در زنان و مردان بوده است و تغییراتی از قبیل سنگشور کردن نیز به محبوبیت آن افزوده است.شما هم می توانید لباسهای لی خود را در منزل سنگشور کرده و تنوع جدیدی در آنها ایجاد کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، برای اکثر جوانان داشتن شلوار جین در کمد لباس ها الزامی ست. نه فقط به خاطر شیکی و اسپرت بودن این پوشش است بلکه به خاطر تطبیق پذیری اش با موقعیت های مختلفی مثل مهمانی رسمی، محل کار، پیک نیک و مکان های مختلف نیز می باشد.شلوارهای جین کم رنگ یا خاکی در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشور ما نیز بعضا دوستداران بسیاری دارد.حال اگر جین سنگشور هم شده باشد که چه بهتر.سنگشور

سنگشور کردن شلوار لی در قیمت آن تاثیر زیادی دارد.هرچقدر میزان آن بیشتر باشد باعث افزایش قیمت در بیشتر فروشگاههای لباس می شود.

یک گزینه مناسب و کاربردی که مستلزم صرف هزینه زیاد روی یک شلوار جین فرسوده نباشد وجود دارد و آن سنگشور کردن و یا اسید شویی است که با شستن پارچه در ماشین های لباسشویی صنعتی بزرگ همراه با سنگریزه های کوچک جهت فرسوده به نظر رسیدن جین متداول شده است. اگر سنگشور کردن را خودتان انجام می دهید می توانید میزان سنگشور کردن نواحی مختلف جین را خودتان تعیین کنید. سنگشور کردن جین جهت فرسوده به نظر رسیدن جین، به دو روز زمان نیاز دارد.

مراحل انجام کار

* جین را در یک سطل پر از آب سرد و نمک قرار دهید. جین باید به طور کامل به زیر آب فرو رفته باشد. اجازه دهید تا جین دو روز خیس بخورد.

* جهت سنگشور کردن با سنگ پا در نواحی که قصد دارید به صورت سنگشور به نظر برسد فشاری سنگین اما یکسان با سنگ پا اعمال کنید. جین پارچه ای است که به راحتی پاره نمی شود بنابراین از اعمال نیروی زیاد و فشار سنگین بر روی آن نترسید.

* پس از آن جین را از سطل خارج کنید و اجازه دهید تا در هوای خشک در مکانی که می تواند نور خورشید کافی دریافت کند قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

* جین را با دور سرد لباسشویی بشویید.

* به جای سنگ پا می توانید از برس استفاده کنید.

برای سنگشور به نظر رسیدن جین می توانید به جای سفید کننده از نمک استفاده کنید. این کار جهت جلوگیری از استنشاق مواد شیمیایی می باشد.

* شما می توانید جین سنگشور شده با دوخت بخیه یا بدون بخیه داشته باشید.

از پوشیدن جین تا زمانی که نمک آن کاملا شسته نشده خودداری کنید.

 

منبع:نمناک

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز