title
کد خبر: 57341
00
مهمترین برنامه های وزارت بهداشت در سال 97

معاون وزیر بهداشت: ساخت مراکز درمانی بیماران سرطانی و توسعه اورژانس از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت است.

به گزارش بهداشت نیوز، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان گفت: یکی از برنامه های اجرای طرح تحول سلامت، راه اندازی 250 کیلینک ویژه در کشور بود که بیشتر آن امسال راه اندازی شد و باقیمانده آن نیز سال آینده راه اندازی می شود. 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سالانه به طور مستقیم 30 هزار میلیارد ریال صرف درمان بیماران سرطانی در کشور می‌شود.
 
وی گفت: 145 مرکز درمانی سرطان نوع یک و بالغ بر 30 مرکز سرطان نوع دو داریم که خدمات جامعی مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی، جراحی تومور و تشخیص زودرس سرطان ارایه می کنند و 15 مرکز پیشرفته تر دارای امکانات تشخیص هستند.
 
جان بابایی با بیان اینکه حدود 100 هزار بیمار جدید سرطانی در سال داریم پیش بینی کرد: در سال 2030 این تعداد  به بیش از 150 هزار مورد در سال برسد.
 
معاون وزیر بهداشت چالش اساسی در حوزه بهداشت و درمان را خدمات دندان پزشکی عنوان و اضافه کرد: متاسفانه 80 تا 90 درصد هزینه های آن را مردم پرداخت می کند ولی در طرح تحول سلامت، خدمات دندان پزشکی برای افراد کمتر از  14 سال و زنان باردار رایگان بود.

وی اعتبارت سال آینده وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت را چهار هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبارات امسال این طرح دو هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.

 معاون وزیر بهداشت میزان بدهی بیمه ها به بیمارستان ها و مراکز درمانی را 14 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اگر این میزان پرداخت شود مشکلات مطالبات کارکنان بیمارستان ها رفع می شود.
وی افزود:  40 هزار تخت در حال ساخت است که نیاز کشور 80 هزار تخت است.
 
قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش عالی در سفری یکروزه به استان، یک طرح در سمنان شامل پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی کوثر سمنان با 72 میلیارد ریال هزینه و سه طرح در دامغان شامل بخش تخصصی 24 تختخوابی بیمارستان ولایت، خانه بهداشت روستای وامرزان و آزمایشگاه کلینیک تخصصی بیمارستان رضایی را افتتاح و از چند طرح در دست ساخت استان سمنان بازدید کرد.
 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز