title
کد خبر: 57346
00
اعزام 8 تیم کاروان سلامت به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

معاون جذب و ساماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اعزام 8 کاروان سلامتی با حضور پزشکان متخصص به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه طی چهار ماه آینده خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، مرتضی مرادی‌پور در خصوص اعزام تیم سلامت به مناطق زلزله‌زده غرب کشور، توضیح داد: از ابتدای اسفندماه اعزام تیم‌های سلامت به منطقه آغاز شده است و یک کاروان نهم و دهم اسفندماه از استان گلستان و یک کاروان نیز از استان فارس روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم اسفندماه در منطقه سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی حضور پیدا کردند.

وی اضافه کرد: بنا داریم تا هر دو هفته یک بار یک کاروان سلامت در مناطق حضور پیدا کنند؛ و بر همین اساس، کاروان بعدی در ایام نوروز با حضور پزشکان داوطلب و متخصص دانشگاه علوم پزشکی تهران در مناطق سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

مرادی‌پور گفت: هر دو هفته یک بار در طول چهار ماه اعزام کاروان‌های سلامت ادامه دارد، و قرار است 8 کاروان سلامت تا پایان خردادماه در این منطقه حضور پیدا کنند. بر همین اساس استان‌های همدان، اصفهان و کردستان اعلام آمادگی کردند تا تیم‌های پزشکی و متخصص داوطلب را به منطقه اعزام کنند.

وی هدف از اعزام تیم‌های سلامتی را در وهله‌ اول، توجه به پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها دانست و افزود: این منطقه جزو مناطق گرمسیری محسوب می‌شود و با آغاز بهار، فصل گرم هم در کرمانشاه آغاز می‌شود و به دنبال آن، مشکلات و بیماری‌هایی ممکن است در منطقه شیوع پیدا کند که از اینرو، توجه به پیشگیری ضروری است.

معاون سازمان داوطلبان هلال‌احمر یکی از ویژگی‌های حضور کاروان‌های سلامت را تامین داروهای تخصصی حداقلی دانست و گفت: اصرار داریم تا بیشتر پزشکان متخصص به خصوص در حوزه‌های پوست، اطفال و زنان را بیشتر از گذشته داشته باشیم و همراه با این تیم تخصصی، داروهای تخصصی را نیز با کمک خیرین تامین و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: تاکنون دو تیمی که از استان‌های گلستان و فارس در منطقه حضور پیدا کرده‌اند، حدود 50 میلیون تومان داروی تخصصی که توسط خیرین تامین شده بود را به منطقه آورده و به همراه ویزیت پزشکان متخصص، در اختیار مردم قرار داده‌اند.

مرادی‌پور همچنین از ارائه خدمات پایه دندانپزشکی در منطقه خبر داد و گفت: در هر تیم کاروان سلامت یک دندانپزشک هم حضور دارد؛ مشکل این است که تقاضای برای ارائه خدمات دندانپزشکی داوطلبانه وجود دارد اما امکانات دندانپزشکی لازم وجود ندارد.

وی گفت: اگر شبکه بهداشت منطقه و وزارت بهداشت، امکانات یونیت دندانپزشکی سیار را فراهم کنند، تیم دندانپزشکان داوطلب آمادگی حضور مداوم در منطقه را دارند؛ این در حالی است که مشکلات دندانپزشکی در میان مردم بسیار شایع است و با حضور چند دندانپزشک در مدت محدود، نمی‌توان کار خوبی را صورت داد.

معاون سازمان داوطلبان در پایان ابراز امیداوری کرد تا تیم سیار کاروان سلامت به زودی برای حضور در مناطق روستایی زلزله‌زده نیز ساماندهی و اعزام شوند.

 

منبع: آنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز