title
کد خبر: 57413
00
 آلرژی‌های غذایی کودکان

حدود ۶‌درصد بچه‌ها از آلرژی‌های غذایی مختلف رنج می‌برند.ماهی و غذاهای دریایی نیز از دیگر موارد مربوط به آلرژی‌های غذایی رایج هستند که بیشتر به بزرگسالان مربوط می‌شوند.در ادامه به چند نمونه آلرژی رایج دربین کودکان اشاره می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، از عمده آلرژی‌ها در بین بچه‌ها می‌توان به حساسیت نسبت به سویا،بادام زمینی، گندم، تخم‌مرغ و شیر اشاره کرد که حدود ۹۰‌درصد آلرژی‌های غذایی را در بر می‌گیرند. حدود ۶‌درصد بچه‌ها از آلرژی‌های غذایی مختلف رنج می‌برند.ماهی و غذاهای دریایی نیز از دیگر موارد مربوط به آلرژی‌های غذایی رایج هستند که بیشتر به بزرگسالان مربوط می‌شوند.در ادامه به چند نمونه آلرژی رایج دربین کودکان اشاره می‌شود.

بادام‌زمینی

آلرژی نسبت به بادام‌زمینی یکی از شدیدترین آلرژی‌های غذایی است و حدود 6‌درصد کودکان را درگیر می‌کند. آلرژی به بادام‌زمینی باعث بروز واکنش‌های مرگبار به‌ویژه در کودکان مبتلا به آسم می‌شود. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها 2‌درصد کودکان از آلرژی به بادام‌زمینی خلاص می‌شوند.این نوع آلرژی در سنین بزرگسالی نیز از جمله آلرژی‌های رایج است.

سویا

آلرژی نسبت به سویا باعث بروز واکنش‌های مرگبار می‌شود. این نوع آلرژی حدود 3‌درصد بچه‌ها را دربر می‌گیرد. حساسیت به سویا معمولا از سنین پایین بروز کرده و یکی از رایج‌ترین حساسیت‌ها محسوب می‌شود. این نوع آلرژی معمولا در بین بچه‌هایی که نسبت به شیر حساسیت دارند بیشتر دیده می‌شود.

منبع: آرمان

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز