title
کد خبر: 57459
00
تأثیر عفاف و حجاب  بر سلامت روح و کنترل اضطراب

یک محقق علوم اعصاب بر عفاف به عنوان کنترل ورودی‌های مغز برای رسیدن به سلامت روح و روان تأکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، زینب اختری، عضو پژوهشگاه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج)، با اشاره به تأثیر حجاب و عفاف بر سلامت روان اظهار کرد: این مسأله به ویژه حفظ حریم و کنترل ورودی‌های مغز که از سوی اعصاب بینایی صورت می‌گیرد تأثیر زیادی بر کاهش استرس و آرامش روان دارد.

وی افزود: پس از تحقیقات و مطالعه بر روی مقالات علمی کشورهای غربی به این نتیجه رسیدیم که این کشورها نیز منشاء بسیاری از اضطراب‌ها را مسائل جنسی می‌دانند که در اثر تحریک بصری به وجود می‌آید.

اختری بیان کرد: گستردگی این نوع اضطراب در غرب به حدی است که تمایلات همجنس‌گرایانه در این کشورها زیاد شده است و در این مسایل دچار تعارضات زیادی شدند.

وی ادامه داد: اضطراب و استرس علاوه بر مختل کردن سیستم روانی و تأثیر فزاینده بر بیماری‌های روحی و جسمی موجب عدم توانایی در اخذ تصمیم صحیح و در نتیجه تزلزل عقیده می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله بیان کرد: ۶۵ تا ۸۰ درصد ورودی‌های مغز از طریق حس بینایی صورت می‌گیرد، حفظ حریم خصوصی نهایتا منجر به کاهش استرس و در ادامه اخذ تصمیمات به دور از صرف احساسات می‌شود.

کنترل ورودی‌های مغز همان عفاف است

وی با بیان اینکه کنترل ورودی‌های مغز همان عفاف است؛ گفت: برای رسیدن به سلامت جسم نیز به میزان ورود تغذیه به بدن برای تامین سلامت توجه می‌کنیم به همان اندازه و چه بسا بیشتر برای کنترل و تأمین سلامت روح و روان به کنترل ورودی‌های مغز نیز توجه کنیم.

اختری با بیان اینکه یکی از این تصمیمات درست، برای کنترل ورودی‌های مغز انتخاب صحیح برای ازدواج است؛ یادآور شد: که اگر این تصمیم به بدور از استرس باشد می‌توان امیدوار بود که تصمیم درستی گرفته شده است و مطمئنا عفاف یا کنترل ورودی‌های مغز نیز به دنبال آن می‌آید.

 

 

منبع: ایکنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز