title
کد خبر: 57482
00
چطور ماهی قرمز بیمار و عصبی را تشخیص بدهیم؟

ماهی های قرمز ممکن است عصبی یا بیمار باشند، مهمترین راه شناخت این ماهی ها چرخش مکرر ماهی داخل تنگ است

به گزارش بهداشت نیوز: شکسته شدن یا تاخوردن بال های ماهی، شنای نامتعادل، بیرون زدگی چشم ها، تشکیل گلوله های پنبه ای اطراف دهان، دم یا بال ها و سفیدک زدن جداره پوست از علائم بیماری ماهی های قرمز است

 برای ضد عفونی کردن و درمان ماهی های قرمز از نمک استفاده کنید/ بعد از جدا کردن ماهی بیمار از سایر ماهی ها،  به ازای هر دو لیتر آب برای هر ماهی یک قاشق چایخوری نمک به آب آن اضافه کنیم. این روش می تواند در درمان برخی بیماری های ماهی ها موثر باشد.

سالمونلا و سل پوستی از بیماری های قابل انتقال ماهی های قرمز هستند که می توانند در تماس با آب داخل تنگ و دیگر محل های نگهداری یا در تماس با ماهی های قرمز به انسان منتقل شود. از مهمترین علائم این بیماری ایجاد قارچ یا لکه های پوستی است که پس از مشاهده باید با مراجعه به پزشک متخصص پوست درمان شود.

تنگ ماهی باید هفته ای یک یا دو بار با نمک شست و شو شود و بهترین شیوه تعویض آب تنگ ماهی استفاده از آب شیر و نگهداری آن در حالت سکون به مدت 24 ساعت برای از بین رفتن کلر داخل آن است و بعد این آب به تنگ ماهی اضافه شود.

بهترین غذا برای ماهی های قرمز غذاهای کم پروتئین و غنی از کربوهیدرات است و بهترین راه تهیه این غذاها، خرید از فروشگاه های معتبر است/ میزان غذا باید به اندازه ای باشد که توسط ماهی مصرف شود و چیزی از آن باقی نماند و داخل آکواریوم یا تنگ ته نشین نشود

نان به ماهی ندهید

ماهی های قرمز را پس نوروز در رودخانه ها رها نکنید

 

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز