title
کد خبر: 57545
00
موثرترین خوراکی ها در سلامت مردان

قدرت بدنی بالا در مردان شاید کمتر آنها را متوجه نیازهای مهم بدنی شان بکند اما در ادامه مواد غذایی که مردان برای سلامت به آنها نیاز دارند ارائه شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، متخصصان و محققان حوزه‌ تغذیه به این نتیجه رسیده‌اند که تغذیه نقش موثر و پیشگیرانه‌ای در سلامت مردان دارد و می‌تواند آقایان را از گزند بیماری ها در امان بدارد.

سبزی های مردانه

سبزی هایی مانند اسفناج، بروکلی و  کلم  سرشار از فولات هستند و بر اساس مطالعاتی که در دانشگاه هاروارد صورت گرفته است مردانی که مقدار فولات بیشتری مصرف می کنند ۳۰ درصد کمتر در معرض بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند.

ویتامینی که در باروری مردان نقش دارد

مصرف روزانه ۲۰۰ میلی گرم ویتامین C نقش مهمی را در تعداد و حرکت اسپرم در مردان ایفا می کند. سیگار و مواد مخدر باعث افت کیفیت اسپرم می شود. به این منظور آزمایشی در یکی از دانشگاه های آمریکا صورت گرفت، محققان به گروهی از مردان سیگاری روزانه مقداری ویتامین C دادند و نتایج این آزمایش نشان داد ویتامین C باعث تقویت اسپرم در این افراد شده است. همچنین در این آزمایش افرادی که مقدار بیشتری ویتامین C مصرف کرده بودند تغییر چشمگیری در تعداد اسپرم آن ها مشاهده شد.

مردان ساندویچی با طمع آووکادو بخورند

بر اساس مطالعاتی که در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفت خوردن آووکادو با همبرگر به عملکرد عروق کمک شایانی می کند. مردانی که یک همبرگرد ۲۵۰ گرمی را با ۶۸ گرم آووکادو مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که فقط همبرگر خالی می خورند، انقباضات رگ های خونی کمتری دارند. مصرف آووکادو با همبرگر منجر به تولید ترکیبات سالمی می شود که سلامتی مردان را تضمین خواهد کرد.

مردان با این گیاه به جنگ سرطان پروستات بروند

خوردن گوجه فرنگی می تواند تقریبا ۲۰ درصد خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان کاهش دهد.

به گفته محققان مردانی که روزانه ۵ وعده  میوه و سبزیجات  مصرف می کنند در مقایسه با مردانی که فقط ۲٫۵ وعده یا کمتر میوه و سبزیجات می خورند ۲۴ درصد خطر ابتلا به این سرطان را در خود کاهش می دهند.

دانشمندان بر این باورند که گوجه فرنگی غنی از ماده ای با خاصیت آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که از تخریب سلول ها و آسیب به  DNA جلوگیری می کند.

آقایان با این ماده غذایی از حمله های قلبی در امان هستند

مردانی که لوبیا را در رژیم غذایی خود می گنجانند خطر ابتلا به حمله های قلبی را در خود کاهش می دهند.

بررسی ها نشان می دهدخوردن تنها یک وعده لوبیا در روز ۳۸ درصد خطر ابتلا به حمله های قلبی را کاهش می دهد و منجر به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) می شود بنابراین توصیه می شود مردان این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنند.

ماده غذایی که مخصوص عضله سازی است

پروبیوتیک های موجود در ماست، باکتری های سالمی هستند که از دستگاه گوارش، سیستم ایمنی بدن و مجرای روده در مقابل میکروب های بیماری زا محافظت می کنند.

بر اساس مطالعات صورت گرفته ماست باعث تقویت قوای جنسی مردان و همچنین منجر به کاهش ۵۲ درصدی پوکی استخوان می شود.

بدنسازها می توانند از ماست ساده به طور مرتب در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند و بهتر است از خوردن ماست های طعم دار پرهیز نمایند. قند زیاد موجب برهم خوردن نسبت ماکرونوترینت های موجود در ماست می شود و بدین ترتیب از ارزش غذایی آن برای بدنسازی کاسته می شود.همچنین خوردن ۲ کاسه کوچک ماست در دو وعده جداگانه به مراتب بهتر از خوردن یک کاسه ماست در یک وعده غذایی است.

ادویه ای که خستگی بعد از باشگاه را از بین می برد

زنجبیل می تواند به فروکش کردن التهابات کمک کند و مصرف مداوم این ادویه بطور منظم درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

 

منبع: طبیب من


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز