title
کد خبر: 57619
00
ارائه بسته های درمانی  و بهداشتی برای مسافران نوروزی

حریرچی گفت: بسته‌های بهداشتی؛ درمانی از طریق فضای مجازی به صورت الکترونیکی و مکتوب در اختیار مردم و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: هر بیمار در زمان انجام معاینه به وسیله پزشک معالج باید از وی سوالاتی را از قبیل خطرات و عوارض جانبی عمل جراحی وجود داشتن روش دیگری به غیر از عمل جراحی، وجود روشی کم هزینه‌تر بپرسد.

وی ادامه داد: بیمار در پایان هر معاینه و ویزیت به وسیله پزشک معالج بیمار نباید هیچ گونه مورد مبهمی در ذهن خود داشته باشد و پزشک موظف بوده در حین معاینه به بیمار مشاوره کامل را بدهد.

حریرچی با اشاره به اینکه در ایام نوروز با مسافرت‌های برون‌شهری روبرو هستیم، افزود: در هنگام مسافرت معمولا بیماران اقدام به پرخوری و یا مصرف غذاهای غیر بهداشتی می‌کنند و به همین دلیل منجر به بروز بیماری‌های مسافرتی می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم داروهای خود را به همراه نمی‌برند یا به پزشک معالج خود دسترسی ندارند و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای آنها در زمان مسافرت‌های نوروزی می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: بسته‌هایی از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی و مکتوب در اختیار مردم و مسافران قرار می‌گیرد تا آنها از اطلاعات اولیه حوزه بهداشت و درمان مطلع باشند.

وی اظهار کرد: مردم باید در سفرهای نوروزی رعایت ایمنی و مقررات را در رانندگی انجام دهند و از خوردن و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند.

وی یادآور شد: مردم در هنگام مسافرت سعی کرده رستوران‌های مطمئنی را برای صرف غذا انتخاب کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز