title
کد خبر: 57632
00
 کارهایی که هیچ وقت نباید در هواپیما انجام دهید

این روزها و به لطف خطوط هوایی ارزان قیمت که رفتن از نقطه ای به نقطه ی دیگر را آسان تر کرده اند، سفر هوایی گزینه ای رایج به شمار می رود. در هر سفر هوایی قوانین ایمنی مشخصی وجود دارند که باید از وجود آنها آگاهی داشته باشید و مهمانداران نیز در اینباره به شما کمک می کنند، اما در عین حال نکات عملی زیادی وجود دارند که باید آویزه ی گوشتان کنید. دقت کنید که در این مطلب ما نباید ها را به شما یادآور می شویم.

به گزارش بهداشت نیوز، این روزها و به لطف خطوط هوایی ارزان قیمت که رفتن از نقطه ای به نقطه ی دیگر را آسان تر کرده اند، سفر هوایی گزینه ای رایج به شمار می رود. در هر سفر هوایی قوانین ایمنی مشخصی وجود دارند که باید از وجود آنها آگاهی داشته باشید و مهمانداران نیز در اینباره به شما کمک می کنند، اما در عین حال نکات عملی زیادی وجود دارند که باید آویزه ی گوشتان کنید. دقت کنید که در این مطلب ما نباید ها را به شما یادآور می شویم.

    در تمام طول سفر به صندلی خود بچسبید

مسافرت با هواپیما امکان لخته شدن خون در رگ های شما را افزایش می دهد اما با یک گردش کوتاه یا حرکت های ساده می توان از این امر جلوگیری کرد، همین طور پوشیدن لباس های گشاد توصیه می شود.

    مرطوب سازی را فراموش کنید

هواپیماها سابقه ی خرابی در خشک کردن پوست شما دارند، به همین دلیل حتما از مرطوب کننده های مناسب برای پوستتان استفاده کنید تا از خشک شدن و خارش آن جلوگیری کنید. همچنین استفاده از ضد آفتاب سبکی را مدنظر داشته باشید تا از پوست شما در برابر اشعه های خورشیدی که از پنجره های هواپیما به داخل می آیند محافظت کنند

    مدام نوشیدنی های گازدار بنوشید

گرفتگی گوش ها، چیزی است که همه در هواپیما آن را احساس می کنند چرا که هنگام نشست و برخاست، فشار کابین تغییر می کند. این امر می تواند منجر به گسترش گاز در بدن شما گردد. بهتر است با اجتناب کردن از نوشیدنی های گازدار احساس نفخ را از خود دور کنید.

    جوراب های خود را دربیاورید

ممکن است شما بدون جوراب احساس بهتری داشته باشید ولی بقیه چه گناهی کرده اند؟! و علاوه بر اینها، واقعا می خواهید بدون جوراب در مکان هایی راه بروید که پر از میکروب هایی از سراسر دنیا هستند؟!

    چای یا قهوه بنوشید

یک فنجان قهوه ممکن است ایده جذابی به نظر رسد، اما حقیقت این است که آب های آشامیدنی داخل هواپیما که نوشیدنی های گرم از آنها تهیه می شوند مشکوک به وجود باکتری هستند. بهتر است محض احتیاط از نوشیدنی های داخل قوطی یا بطری استفاده کنید.

    بخوابید در حالیکه در مقصد شما، صبح فرا رسیده است!

در اسرع وقت به محدوده ی زمانی مقصد خود خو بگیرید. بنابراین هنگامی که در مقصد شما زمان صبحانه است، نخوابید. در واقع اگر امکان آن برای شما فراهم است، چند روز قبل از سفر با دیرتر خوابیدن یا زودتر بیدار شدن بدن خود را عادت بدهید.

    غذایی را بخورید که روی میز سینی افتاده باشد

هرچند میزهای سینی غذا باید بعد از هر پرواز تمیز شوند، اخیرا تحقیقاتی نشان داده که در هر اینچ مربع این میزها 2155 واحد باکتری وجود دارد که در مقایسه با 265واحد باکتری روی فلاشر توالت رقم بسیار زیادی است. به عبارتی دیگر، اگر بیسکوئیت شما بر روی میز سقوط کرد، فکر خوردن آن را به سر راه ندهید!

    قرص های جدید خواب را امتحان کنید

خوردن قرص خواب مخصوصا زمانی که سفر طولانی در پیش دارید، می تواند ایده ای وسوسه کننده باشد، اما قبل از خوردن هر قرصی مطمئن شوید که عواقب جانبی برای شما نخواهد داشت. مواجه شدن با علائم آلرژیک یا هذیان در میانه ی پرواز برای هیچ شخصی جالب نخواهد بود.

    از لنز طبی استفاده کنید

لنزهای طبی در پرواز می توانند بیش از آنچه فکر می کنید باعث ناراحتی چشم هایتان شوند و این موضوع به خشک بودن هوای داخل کابین هواپیماها باز می گردد. بهتر است برای راحتی بیشتر و جلوگیری از احساس شدید برای مالیدن چشم هایتان از عینک استفاده کنید.

    وقتی حالتان بد است سکوت کنید

احساس ناخوشایندی دارید اما امید دارید که بتوانید در سکوت بر آن غلبه کنید؟ بسیار خوب... اما ناگهان ممکن است خیلی دیر شود و در بهترین حالت مشغول بالا آوردن در پاکت مخصوص باشید ( در بهترین حالت!). بنابراین اگر به هر دلیلی احساس خوبی نداشتید تردید نکنید که باید موضوع را با مهماندار در میان بگذارید. مهمانداران به خوبی تعلیم دیده اند تا با محدوده ی گسترده ای از شرایط حاد و مشکلات دست و پنجه نرم کنند و اغلب اوقات می توانند به شما کمک کرده و شرایط آسایشتان را فراهم آورند.

 

منبع: لست سکند


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز