title
کد خبر: 57633
00
۵ راه ساده برای روشن کردن پوست

احتمالا خود شما هم به خوبی می‌دانید که ویتامین C نقش بسیار پررنگی در مراقبت از پوست و به طور کلی زیبایی چهره ما دارد. پرتقال یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی برای دریافت و تامین این ویتامین ضروری است. علاوه بر این تحقیقات حاکی از آن است که مصرف پرتقال برای حفظ سلامت موها هم بسیار مفید است و ترکیبات خاص آن دارای خاصیت سفید کنندگی پوست هم است.

به گزارش بهداشت نیوز، تیرگی رنگ صورت می‌تواند برای هر فردی خجالت‌آور و بسیار ناراحت کننده باشد. بنابراین بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها و دختر‌ خانم‌ها در سراسر دنیا به دنبال راه‌حل‌های گوناگون برای رفع این معضل ناخوشایند هستند. خوشبختانه ترفند‌های ساده و طبیعی وجود دارد که با استفاده منظم و مرتب از آن‌ها می‌توانید به راحتی این مشکل را حل کنید و پوست صورت یا بدن خود را به میزان دلخواه سفید و روشن کنید. در ادامه مطلب امروز با بهترین نوع این روش‌ها آشنا خواهید شد.

۱-آب پرتقال

احتمالا خود شما هم به خوبی می‌دانید که ویتامین C نقش بسیار پررنگی در مراقبت از پوست و به طور کلی زیبایی چهره ما دارد. پرتقال یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی برای دریافت و تامین این ویتامین ضروری است. علاوه بر این تحقیقات حاکی از آن است که مصرف پرتقال برای حفظ سلامت موها هم بسیار مفید است و ترکیبات خاص آن دارای خاصیت سفید کنندگی پوست هم است.
روش استفاده:
-    ۲ قاشق غذا‌خوری آب‌پرتقال تازه را با نوک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه ترکیب کنید تا خمیر شوند.
-    شب‌ها قبل از خواب ماسک را روی تمامی سطح پوست صورت، گردن، پاها و یا دستان خود بگذارید و به آرامی ماساژ دهید.
-    صبح روز بعد پوست‌ خود را با آب ولرم بشویید و در صورت لزوم کمی هم مرطوب کننده بزنید.
-    برای حاصل شدن نتیجه دلخواه‌تان هر روز از این روش استفاده کنید.

۲-لیمو عسل

استفاده از این ماسک یکی دیگر از ترفندهای مفیدی است که برای روشن کردن پوست‌تان می‌توانید از آن استفاده کنید. خوشبختانه هم عسل و هم لیمو به راحتی قابل تهیه هستند و بیشتر اوقات در آشپزخانه منزل همه ما پیدا می‌شوند. برای تهیه این ماسک ساده کافی است تا طبق دستور‌العمل زیر عمل کنید.
-    ۱ قاشق چای‌خوری عسل را با ۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو تازه مخلوط کنید.
-    ماسک را روی نواحی مورد نظر بمالید.
-    ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک کاملا خشک شود.
-    پوست‌تان را با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خوب خشک کنید.

۳-بادام و شیر

یکی دیگر از ترفندهای طبیعی و بدون نیاز به استفاده از مواد شیمیایی ترکیب دو ماده مفید و پر خاصیت یعنی بادام و شیر است.
روش استفاده:
-    مقداری بادام را برای مدت زمان یک شب در آب خیس کنید تا نرم شوند و رنده کردن آن‌ها راحت‌تر شود.
-    صبح روز بعد بادام‌ها را رنده کنید و با مقداری شیر ترکیب کنید تا غلظت لازم را به دست آورد ( به طوری که از روی سطح پوست‌تان نریزد).
-    ماسک را مستقیما روی پوست‌تان بمالید.
-    ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب‌ولرم بشویید و بعد از خشک کردن کمی مرطوب کننده بزنید.

۴-جو‌دوسر و شکر

مطمئنا بعد از استفاده این ماسک طبیعی به نتیجه دلخواه‌تان خواهید رسید و مصرف ماسک‌های گران‌قیمت موجود در بازار را کنار خواهید گذاشت. استفاده از این ماسک علاوه بر روشن و سفید‌تر کردن رنگ پوست‌تان باعث لایه‌برداری طبیعی آن هم خواهد شد.
برای تهیه این ماسک، ابتدا مقداری جو‌دوسر یا بلغور جو‌دوسر را با ۳ قاشق چای‌خوری شکر مخلوط کنید و بعد هم کمی آب‌لیمو تازه اضافه کنید تا مواد بهتر با هم ترکیب شوند. ماسک را روی پوست‌تان بمالید و به آرامی تنها با ایجاد کمی فشار دست‌تان روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه ماساژ آهسته، پوست‌تان را بشویید و خشک کنید و با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب پوست خود را مرطوب کنید تا نرم و لطیف شود.

۵- گوجه‌فرنگی و گشنیز

مخلوط برگ‌های تازه گشنیز با گوجه‌فرنگی ترکیب جادویی می‌سازد که برای سلامت کلی پوست‌تان به ویژه روشن‌تر کردن آن بسیار مفید و موثر خواهد بود.
روش استفاده:
-    مقداری برگ گشنیز تازه را با نصف ۱ عدد گوجه‌فرنگی در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا مخلوط شوند.
-    کمی آب‌لیمو تازه به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بیشتر با هم ترکیب شوند.
-    ماسک را روی سطح پوست‌تان بمالید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند.
-    پوست‌تان را با آب ولرم بشویید و بعد از خشک کردن کمی مرطوب کننده بزنید.

منبع: سلامتیسم

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز