title
کد خبر: 57663
00
رشد چشمگیر واردات طلای ترکیه در سال 2018

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که ترکیه در دو ماه نخست امسال بیش از 60.5 تن طلا وارد کرده است.

به گزارش بهداشت نیوز، تازه ترین آمارهای بورس استانبول حاکی است که واردات طلای ترکیه در ماه ژانویه به ۴۴.۴۷ تن و در ماه فوریه به بیش از ۱۶.۰۳ تن رسیده است.

بر اساس این گزارش واردات طلا ۲.۳ میلیارد دلار از کل واردات ۲۱.۵ میلیاردی ترکیه در ژانویه را تشکیل داده است. ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز بیش از ۳۷۰ تن طلا وارد کرده است.

این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی به کمتر از ۱۶۰.۱ تن رسیده بود. واردات طلای ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی بالاترین سطح از سال ۱۹۹۵ میلادی به شمار می رود.

امارهای صندوق بین المللی پول نیز نشان می دهد بانک های مرکزی روسیه قزاقستان و ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی بیشترین میزان واردات را در اختیار داشته اند.

خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت این فلز گرانبها به شمار می رود. پیش بینی می شود ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ داشته باشد.

 

منبع:سایت طلا

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز