title
کد خبر: 57678
00
 ۵ نوع چاقی که نشانه بیماری است

گاهی اضافه وزن افراد نشانه ای برای برخی بیماری ها است و در این مطلب به برخی از انواع این چاقی اشاره می‏‌کنیم.

به گزارش بهداشت نیوز: بارها و به طریق مختلف به مضرات چاقی اشاره شده و همه می‎دانند داشتن اضافه وزن اصلا خوب نیست. اما مضرات داشتن اضافه وزن فقط به ظاهر مربوط نمی‏شود و باید بدانید که گاهی داشتن اضافه وزن نشان دهنده مریضی است. در زیر به مواردی در این باره اشاره می‏کنیم:

محل

چربی به طور متعادل در بدن پخش نشده است. اگر چاقی به صورت کمربندی بالای شکم و زیر سینه‎ها باشد می‏تواند نشانه مشکلات قلبی عروقی باشد.

شیرینی

خوردن بیش از اندازه شیرینی‎جات نه‌تنها باعث اظافه وزن‎ می‎شود، بلکه این اظافه وزن نشان از ابتلای شما به نوعی بیماری است. این بیماری دیابت نوع دوم است که به دلیل خوردن شیرینی زیاد به وجود می‎آید.

پریود

برای خانم‎هایی که مبتلا به سندروم تخمدان پلیکیستیک هستند سطح انسولین بالا هورمون مردانگی به نام اندروژن ترشح می‏کند که نه تنها روی چرخه پریود تاثیر می‎گذارد، بلکه باعث چاقی می‏شود.

خستگی

اگر شما همیشه خسته هستید و احساس می‏کنید با استراحت کردن سرحال نمی‏شوید ممکن است تیروئید شما پرکار باشد. این مشکل تیروئید باعث می‎‏شود احساس خستگی کنید و وزنتان هم بیشتر شود.

کم‏خوابی

تحقیقات نشان داده کم‏خوابی ریشه اصلی بسیاری از بیماری‎هاست، اما یکی از دلایلی اصلی چاقی هم می‏تواند بی‏خوابی باشد.

 

منبع: درنگ


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز