title
کد خبر: 57796
00
بیماری پوستی که در کمین زنان خانه‌دار و آرایشگران است

متخصص پوست و مو گفت: اگزمای پوستی تماسی در زنان خانه‌دار و آرایشگران شیوع بیشتری دارد.

به گزارش بهداشت نیوز: رویا گستری متخصص پوست و مو اظهار کرد: برخی از بیماری‌ها و حتی حساسیت‌ها در اثر بروز یک آلرژی مانند عطسه و آبریزش در افراد عود پیدا می‌کند و با آغاز حساسیت، آلرژی‌های دیگر نیز فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: اگزمای اتوپیک یک نوع آلرژی پوستی محسوب می‌شود که در کودکان در اثر چهار دست و پا رفتن در نقاط زانو و یا زیر حفره زانو ایجاد می‌شود.

چه کسانی در معرض ابتلا به اگزامی پوستی هستند؟

گستری با اشاره به اینکه در اثر اگزمای اتوپیک ممکن است گونه افراد و کودکان حساس شود، تأکید کرد: اگزمای پوستی تماسی  در زنان خانه‌دار که با انواع شوینده‌های مختلف سرکار دارند و همچنین آرایشگران که با دست کارمی‌کنند، شیوع بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه اگزمای اتوپیک ممکن است در کودکان تا افراد بزرگسال 90 ساله ایجاد شود، عنوان کرد: اگزمای تماسی بر اثر تماس پوست به مواد خاصی ایجاد می‌شود.

عوامل ایجاد حساسیت پوستی کهیر

گستری اظهار کرد: حساسیت پوستی کهیر ممکن است در اثر گرما، سرما یا فشار بر روی پوست افراد ایجاد شود.

وی ادامه داد: مواد نگهدارنده موجود در کنسروها می‌توانند باعث بروز کهیر و ایجاد حساسیت بر روی پوست شود و این کهیر از یک تا چهار ساعت بر روی پوست افراد باقی می‌ماند.

گستری یادآور شد: ایجاد حساسیت‌هایی تحت عنوان کهیر می‌تواند مخاط داخلی پوست را درگیر و  مشکلات تنفسی در افراد ایجاد کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز