title

کلوچه‌ها و بیسکویت‌ها یکی از محبوب ترین میان وعده‌ها برای کودکان و بزرگسالان هستند. کودکان به طور ویژه به کلوچه‌ها و بیسکویت‌های مملو از شکلات، شکر و خامه علاقه دارند، اما آیا این خوراکی‌های محبوب و دوست داشتنی واقعا برای بچه‌ها مفید هستند؟

ادامه مطلب

کارشناس اداره کل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو درباره عوارض و اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب و وجود فلزات سنگین در رژهای گمنام و جعلی هشدار داد.

ادامه مطلب

بین پرتوهای ماوراءبنفش و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست وجود دارد، اما کارشناسان می‌گویند بررسی خطرات خاص مربوط به ژل مانیکور دشوار است، چراکه تنوع زیادی در این باره وجود دارد.

ادامه مطلب

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: نوع درمان آلرژی به عاملی که ایجاد می‌شود و روند بیماری بستگی دارد.

ادامه مطلب

یک کارشناس تغذیه به تشریح آسیب‌ها و مضرات مصرف طولانی مدت نوشابه‌های گازدار پرداخت.

ادامه مطلب

نتایج یک تحقیق جدید نشان داد که سطح قند خون و تری گلیسیرید بالاتر با افزایش خطر ابتلا به افسردگی، اضطراب و اختلالات مرتبط با استرس مرتبط است.

ادامه مطلب

نتایج یک مطالعه جدید تایید می‌کند نوشتن احساس خشم روی یک تکه کاغذ و سپس پاره کردن یا دور انداختن آن باعث کاهش احساس خشم می‌شود.

ادامه مطلب

برای کاهش وزن روز خود را با این صبحانه‌های سالم شروع کنید. از چربی‌های سالم، میوه‌های تازه و مواد حاوی پروتئین برای کاهش وزن استفاده کنید.

ادامه مطلب

اگرچه ممکن است خوردن مقدار کمی جگر گهگاهی در دوران بارداری بی‌خطر باشد اما باید در مصرف آن احتیاط کرد.

ادامه مطلب

رئیس مرکز تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: سرخ کردن مواد غذایی در دمای بالا موجب آزاد شدن عوامل خطرناکی در ترکیبات قندی و پروتئینی می‌شود و برای سلامتی بسیار مضر است.

ادامه مطلب

افرادی که به طور منظم گردو را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، به تدریج میلشان نسبت به مصرف شیرینی ها، غذاهای پرکالری و پر حجم و چرب کمتر می شود و خطر ابتلا به دیابت و چاقی مفرط در آنها کاهش می یابد. مصرف گردو باعث افزایش حساسیت به انسولین میشود.

ادامه مطلب

آب گوجه فرنگی دارای مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B۱ ،B۲ ،B۳ ،B۵ و B۶ به همراه مواد معدنی مانند منیزیم، آهن و فسفر است. همه این ویتامین‌ها و مواد معدنی به نوبه خود دارای مزایای متعددِ شناخته‌شده‌ای هستند.

ادامه مطلب

سیب به خاطر ارزش غذایی بالایی که دارد، می‌تواند به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای تقویت سلامتی در نظر گرفته شود. این میوه نه تنها برای سلامتی بدن انسان مفید است بلکه به بهبود کیفیت رژیم غذایی روزانه کمک می‌کند

ادامه مطلب

تغذیه مناسبت از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به سلامت مو کمک کند.

ادامه مطلب

سخنگوی وزارت بهداشت از اعلام تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ خبر داد و در عین حال تاکید کرد که تنها تعرفه‌های قانونی اعلامی دولت، ملاک عمل خواهد بود.

ادامه مطلب

نتایج یک تحقیق علمی صورت گرفته، نشان می‌دهد که نماز خواندن سبب از بین بردن اضطراب و استرس و کاهش دردهای عضلانی می‌ شود.

ادامه مطلب

آیا تا به حال شده کودکتان با وحشت و ترس از خواب بپرد و متوجه شوید که کابوس دیده است؟ آیا علت کابوس دیدن وی را متوجه شده اید؟ در چنین مواقعی چه اقداماتی انجام داده اید؟  در ادامه به ۵ اقدامی که باید به هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید، اشاره شده است.

ادامه مطلب

در کنار موارد ابتلا به بیماری سرطان، به کمک غربالگری و تشخیص زودهنگام، واکسیناسیون و بهبود درمان، مبتلایان به این بیماری بیش از گذشته عمر می کنند. با این حال، حتی برای سرطان هایی با گزینه های درمانی موثر، پیشگیری بیشترین امکان را برای کاهش بار سرطان در جمعیت عمومی دارد.

ادامه مطلب

بر اساس توصیه های طب ایرانی، پیش از هر چیز لازم است از درهم خوری در فصل بهار پرهیز شود. همچنین برای تغذیه در فصل بهار، مصرف مواد غذایی خشک نسبت به چرب، برتری دارد. در مورد شیرینی‌ ها نیز توصیه می شود شیرینی ‌تر استفاده نشود و مصرف شیرینی هایی مانند شیرینی نخودچی و شیرینی برنجی بهتر است.

ادامه مطلب

آبله‌مرغان یک عفونت ویروسی است باعث تب و راش‌های خارش‌دار می‌شود و دانه‌هایی در تمام بدن ایجاد می‌کند. آبله‌مرغان در گذشته یک بیماری رایج در میان کودکان بود، خصوصاً در بچه‌های زیر ۱۲ سال، اما اکنون به‌خاطر واکسن واریسلا کمتر شده است.

ادامه مطلب
چند رسانه‌ای