title
کد خبر: 57982
00
سال جدید را با عادت های سالم شروع کنید

معمولا اولویت های مردم برای برنامه ها و اهداف سال جدید شامل ورزش کردن، سالم غذا خوردن و در کل آدم بهتری شدن است. اگر تصمیم گرفته اید در سال جدید به سلامت جسمی، ذهنی و مالی برسید باید برنامه های جدیدی که می ریزید جدی بگیرید و عادت های سالمی را به کار ببرید که در عرض یک ماه زندگی تان را زیر و رو می کند.

به گزارش بهداشت نیوز:

شب ها به اندازه کافی بخوابید

به طور میانگین نوجوان ها خواب و استراحت کافی ندارند. خواب کافی در سلامت بدن تاثیر مثبت دارد و کم خوابی منجر به بیماری های قلبی، کلیوی، دیابت، فشار خون و سکته مغزی می شود. ابتدا با کنار گذاشتن لوازم الکترونیک در اتاق خواب شروع کنید و درعوض از نور ملایم مثل شمع و رایحه آرام بخش اسطوخودوس استفاده کنید.
مدیتیشن را شروع کنید

مدیتیشن به عنوان یک استراتژی سلامتی نادیده گرفته می شود اما نتایج بسیار قوی دارد. مدیتیشن درمان خیلی چیزهاست از اضطراب گرفته تا افسردگی و فشار خون بالا. آرام کردن ذهن باعث می شود کمتر در روزهای پرمشغله کاری دچار استرس شوید. روزانه ۱۰ دقیقه با آرامش بنشینید و تمام چیزهایی که ذهنتان را آشفته می کند را از فکرتان دور بریزید.
یک برنامه ورزشی داشته باشید

ورزش و خوش اندام شدن معمولا در اهداف سال جدید در اولویت قرار دارد اما اغلب با شکست مواجه می شود و این تقصیر شما نیست. بلکه مشکل این است که ورزشی که قابل تحمل باشد انتخاب نمی کنید. ورزش یا فعالیتی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید مثل اسکی، دوچرخه سواری یا وزنه برداری و آهسته آهسته شروع کنید. نیاز نیست هر ۷ روز هفته را باشگاه بروید در حالی که وقت کم می آورید. چند روز در هفته به ورزشی که علاقه دارید اختصاص دهید مثلا با دوستانتان به دوچرخه سواری بروید.
رژیم تان را متعادل کنید

اهداف رژیمی هم مثل ورزش به علت گام های بلندی که در ابتدا بر می دارید معمولا با شکست مواجه می شود. کمی واقع بین باشید و برنامه غذایی خود را متعادل کنید. همیشه جا برای شام خوردن با دوستان و مهمانی ها داشته باشید. خودتان را بیش از حد محدود نکنید تا از برنامه غذایی جدیدتان لذت ببرید و نتایج آن را ببینید.

اهداف و برنامه های سال جدید سرشار از امید و تعهد است اما نیاز به تلاش دارد. هر چه بیشتر از شیوه جدید زندگی سالم خود رضایت داشته باشید بیشتر به آن پایبند می شوید.

منبع: بدونیم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز