title
کد خبر: 58056
00
حذف این ماده غذایی عواقب خطرناکی دارد

یک متخصص تغذیه در رابطه با حذف "گوشت" از رژیم‌های غذایی هشدار داد.

به گزارش بهداشت نیوز، مهناز بهبودی گفت: افراد باید بدانند حذف گوشت سفید و قرمز از رژیم‌های غذایی شان می‌تواند منجر به فقر شدید غذایی شود به همین خاطر این اقدام بدون مشورت با پزشک خطرناک است.وی افزود: افرادی که اقدام به گیاه خواری می‌کنند در بلند مدت دچار مشکلاتی شده که جبران این مشکلات دشوار خواهد بود.

 

 این متخصص تغذیه با تاکید بر لزوم مصرف قرص‌های آهن از سوی کسانی که اقدام به حذف انواع محصولات حیوانی کرده اند خاطرنشان کرد: افرادی که گوشت را از رژیم غذایی خود حذف کرده و سایر محصولات حیوانی را نیز مصرف نمی‌کنند باید حتما مکمل‌های آهن را مصرف کرده و این تجویز و مقدار آن نیز باید از سوی پزشک تعیین شود.
 

 

بهبودی در خصوص بهترین جایگزین‌های گوشت اظهارکرد: اگر افراد به هیچ وجه تمایلی به مصرف گوشت ندارند باید حتما مصرف حبوبات، آجیل، گندم و جو را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

 

 وی در رابطه با کمبود شدید ویتامین "ب ۱۲" در میان افرادی که از مصرف محصولات گیاهی خودداری می‌کنند تصریح کرد: افرادی که محصولات گیاهی را از وعده‌های روزانه خود حذف کرده اند باید علاوه بر مصرف قرص‌های آهن، ویتامین "ب ۱۲" نیز مصرف کنند، زیرا بدن آن‌ها با فقر شدید این ویتامین مواجه می‌شود.
 
 
منبع: میزان
 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز