title
کد خبر: 58061
00
۵ گیاه طبیعی برای تعطیلات عید

فصل جشن آغاز شده است و خیلی زود ما به مهمانی‌های عید که در آنها غذاهای لذیذ و لوکس و نوشیدنی‌های خوشمزه سرو می‌شود، دعوت می‌شویم. همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم، معمولا مهمانی‌هایی که به مناسبت سال جدید برپا می‌شوند، اغلب به سوء هاضمه، نفخ و بی‌حالی منجر می‌شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، فصل جشن آغاز شده است و خیلی زود ما به مهمانی‌های عید که در آنها غذاهای لذیذ و لوکس و نوشیدنی‌های خوشمزه سرو می‌شود، دعوت می‌شویم. همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم، معمولا مهمانی‌هایی که به مناسبت سال جدید برپا می‌شوند، اغلب به سوء هاضمه، نفخ و بی‌حالی منجر می‌شوند. خوشبختانه راه حل‌های طبیعی بسیاری برای این مشکلات وجود دارد. در این مقاله از راستینه لیستی از گیاهان شفادهنده‌ای ارائه می‌دهیم که می‌توانند به شما کمک کنند مهمانی‌های سال نو را با سلامت کامل سپری کنید.

 

عروس چمنزار اروپایی

یک گیاه بسیار سنتی است که قرن‌هاست برای درمان سیستم‌های گوارش تحریک‌شده به کار می‌رود. این گیاه می‌تواند به آرام کردن اسید معده، گاستریت، باد و نفخ کمک کند. همچنین دارای خواص ضددرد است و می‌تواند به رفع سردرد کمک نماید.

خواص ضددرد این گیاه از محتوای اسید سالیسیلیک آن می‌آید که به آن خواصی مشابه آسپرین می‌دهد. اما برخلاف آسپرین، خطر نازک شدن پوشش داخلی معده وجود ندارد.

 

گل بابونه‌ی آلمانی

بابونه یکی از محبوب‌ترین گیاهان در دنیای غرب است. این گیاه تسکین‌دهنده به کاهش اسید معده، سوء هاضمه، درد معده و نفخ کمک می‌کند و باعث آرامش اعصاب می‌شود. می‌توانید چای کیسه‌ای بابونه را چند دقیقه در آب جوش بخیسانید و قبل یا بعد از نوشیدن چای تان، چای کیسه‌ای را به صورت گرم یا سرد برای تسکین چشم‌های خسته و ملتهب روی آنها قرار دهید.

 

برگ نعناع

نعناع گیاهی است که به آرام کردن ذهن و تسکین معده‌های تحریک‌شده بخاطر گرفتگی، تهوع، باد، نفخ و سوء هاضمه کمک می‌کند. خواص گرم‌کننده و تحریک‌کننده‌ی آن در شروع سرماخوردگی برای مبارزه با احساس لرز و بی‌حالی که اغلب قبل از عطسه، آبریزش بینی و تب اتفاق می‌افتد، بسیار مفید است. آن یک تونیک متداول برای سیستم عصبی است و خستگی عصبی را ازبین خواهد برد.

 

دانه‌ی رازیانه

یک گیاه فوق‌العاده با طعمی مشابه دانه‌ی انیسون. این گیاه، سوء هاضمه را برطرف می‌کند و نفخ و باد شکم را کاهش می‌دهد. همچنین دانه‌های رازیانه می‌توانند آنزیم‌های گوارشی را تحریک کنند و به جذب بهتر کمک نمایند. درواقع اگر غذایی خورده‌اید که شامل چیزهای دیرهضمی مانند کلم یا جوانه‌های بروکسل است، سعی کنید برای هضم راحت‌تر آنها از دانه‌های رازیانه استفاده کنید.

 

دانه‌ی زیره

زیره خواصی مشابه رازیانه داشته و به تسکین سوء هاضمه کمک می‌کند. درواقع جویدن دانه‌های زیره، یک راه بسیار قدیمی برای کمک به هضم غذاست. مانند رازیانه، می‌توانید دانه‌های آن را به وعده‌های غذایی‌تان نیز اضافه کنید.

گیاه فوق‌العاده‌ی دیگری که می‌توانید به این لیست اضافه کنید، گیاه خارمریم است که یک داروی سنتی برای کمک به مشکلات کبد، کلیه و کیسه‌ی صفرا می‌باشد. این گیاه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است و از آنجا که به تقویت کبد کمک می‌کند، باعث می‌شود که بتوانید براحتی از نوشیدنی‌ها و غذاهای مهمانی لذت ببرید.

گیاهان خشک می‌توانند بتنهایی یا بصورت ترکیبی برای درست کردن یک فنجان چای خوشمزه و تسکین‌دهنده برای بعد از وعده‌های غذایی بکار روند. روش کلی آن است که از یک یا دو قاشق چایخوری گیاه خشک یا مخلوط گیاهی در یک فنجان پر از آب جوش یا یک قاشق غذاخوری از گیاه در نیم لیتر آب جوش استفاده کنید. در هنگام استفاده از گیاهان تازه، مقدار گیاه را دوبرابر کنید.

در مورد دانه‌هایی مانند رازیانه و زیره، قبل از ریختن آنها در آب جوش یا شیر حتما آنها را آسیاب کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه در یک قوری شیشه‌ای یا سرامیکی (غیرفلزی) خیس بخورند.

اگر این روش با سبک زندگی شما همخوانی ندارد، می‌توانید از یک ترکیب تنتور استفاده کنید. بعد از وعده‌های غذایی، ۱ قاشق چایخوری از آنها را با کمی آب مخلوط کرده و میل کنید.

 

منبع: راستینه

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز