title
کد خبر: 58117
00
 چه کنیم تا در مسافرت‌های نوروزی معده درد نگیریم؟

یک متخصص داخلی در خصوص راه‌های پیشگیری از معده درد در مسافرت‌های نوروزی توضیحاتی داد.

به گزارش بهداشت نیوز، فاطمه زاهدی متخصص داخلی اظهار کرد: مصرف زیاد قهوه در ایام تعطیلات و  مسافرت‌های نوروزی سبب ایجاد معده درد به دلیل محرک بودن مواد داخل قهوه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کافئین یک ماده استرس زاست، افزود: در ایام مسافرت تا حد امکان سعی کرده از مصرف مواد غذایی تند مانند فلفل جلوگیری کنید، زیرا این ماده با دستگاه گوارش به خصوص معده ناسازگاری دارد و سبب دل درد و معده درد می‌َشود.

زاهدی با اشاره به اینکه در ایام مسافرت سعی کنید حداقل استاندارد خواب را داشته باشید،‌ عنوان کرد: کمبود خواب باعث ایجاد استرس مزمن بر روی معده می‌شود و کمبود خواب محیط معده را اسیدی و سبب معده درد می‌شود.

وی ادامه داد: کمبود خواب باعث رفلکس معده شده که باید برای رفع این معضل از داروهای ضد التهاب و آسپرین استفاده شود.

زاهدی با اشاره به اینکه نباید در مصرف لبنیات زیاده‌روی کرد، گفت: مصرف بیش از حد لبنیات باعث ایجاد مشکلات گوارشی و به خصوص معده می‌شود و این عارضه بیشتر برای افرادی که معده حساسی دارند رخ می‌دهد، به همین دلیل در ایام تعطیلات نباید بیش از حد لبنیات مصرف شود.

وی یادآور شد: در  مسافرت‌های نوروزی تا حد امکان از مصرف سوسیس و کالباس اجتناب کنید زیرا پروتئین‌های حیوانی این مواد غذایی حاوی امگا 6 زیادی بوده و سبب بروز التهاب زیاد در بدن و به خصوص معده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز