title
کد خبر: 58345
00
شرایط سفر هوایی دردوران بارداری

زنان بارداری که در سه‌ماهه دوم بارداری قصد دارند سفرهای طولانی با هواپیما داشته باشند، باید مقدار زیادی آب بنوشند تا تعادل آب را در بدن خودشان حفظ کنند. همچنین راه رفتن در راهرو هواپیما و انجام دادن حرکات ساده کششی، گردش خون را در بدن آنان بهتر می‌کند و شانس به‌وجود آمدن گرفتگی یا تورم را در بدن‌شان کاهش می‌دهد. در ضمن، زنان باردار باید در سفرهای هوایی و هر نوع سفر دیگری، لباس‌های کاملا راحت و انعطاف‌پذیر بپوشند.

به گزارش بهداشت نیوز، در سه‌ماهه دوم بارداری می‌توانید تعطیلات بهتری را تجربه کنید و برنامه‌ریزی بهتری برای آن داشته باشید. در این مرحله، ناخوشی صبح‌گاهی باید کمتر شده باشد و برآمدگی روی شکم نیز نباید شما را آزار بدهد. به‌علاوه، سطح انرژی‌تان باید بیشتر شود و به‌خوبی از دوران بارداری لذت ببرید.

با این‌ حال، به هر جایی که می‌خواهید بروید، حتما وضعیت آب‌وهوایی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محل مورد نظرتان بیش از حد گرم نیست. پوست زنان باردار می‌تواند حساسیت بالایی از خودش نشان بدهد و شدیدا مستعد گرگرفتگی،‌ سوزش و خارش باشد. البته احساس کردن گرمای نسبتا بیشتر در دوران بارداری طبیعی است، چون دمای بدن در این دوران کمی بالاتر از حد عادی می‌رود.

در حالی که سفر با هواپیما تا هفته ۳۶ بارداری (یا هفته ۳۲ بارداری برای مادران دارای فرزند دوقو) کاملا بی‌خطر است، اما اگر از هفته ۲۸ بارداری عبور کرده‌اید، حتما از پزشک برای سفر با هواپیما نامه تاییدیه بگیرید. همچنین نکاتی که پزشک به شما توصیه کرده است را کاملا رعایت کنید. درواقع، بایدها و نبایدهای اساسی بارداری باید در سفرها و تعطیلات هم جدی گرفته شوند.

اگر قرار است به کشورهای اروپایی سفر کنید، حتما پیش‌بینی‌های لازم را درباره رسیدگی به وضعیت خودتان در نظر بگیرید. امروزه بیمه‌های معتبر و باکیفیتی در این زمینه به زنان باردار ارائه می‌شوند.

زنان بارداری که در سه‌ماهه دوم بارداری قصد دارند سفرهای طولانی با هواپیما داشته باشند، باید مقدار زیادی آب بنوشند تا تعادل آب را در بدن خودشان حفظ کنند. همچنین راه رفتن در راهرو هواپیما و انجام دادن حرکات ساده کششی، گردش خون را در بدن آنان بهتر می‌کند و شانس به‌ وجود آمدن گرفتگی یا تورم را در بدن‌شان کاهش می‌دهد. در ضمن، زنان باردار باید در سفرهای هوایی و هر نوع سفر دیگری، لباس‌های کاملا راحت و انعطاف‌پذیر بپوشند.

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز