title
کد خبر: 5864
00
 علائم هشدار دهنده پرکاری تیروئید

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: مبتلایان به پرکاری تیرویید در صورت اختلال در بینایی به چشم پزشک مراجعه کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، رضا پورقاسمی فوق تخصص غدد و متابولیسم با بیان اینکه در زمان ترشح هورمون زیاد تیروئید، پرکاری تیرویید تشکیل می شود، گفت: پرکاری تیرویید باعث افزایش متابولیسم در بدن می شود.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم با بیان اینکه گریوز شایع ترین بیماری پرکاری تیروئید است، اظهارداشت: سابقه فامیلی، اضطراب و ترس، بیماری خود ایمنی، مصرف برخی داروها و ید از دلایل ایجاد این بیماری است.
 
پورقاسمی با اعلام اینکه در سه چهارم مبتلایان آنتی بادی تحریک کننده باعث بروز پرکاری تیرویید شده است، تاکید کرد: این عارضه در نوجوانان و جوانان در طی چند هفته افزایش پیدا می کند.
 
این فوق تخصص غدد و متابولیسم با بیان اینکه اکثر مبتلایان به این بیماری ضربان قلبشان تندتند می زند، تصریح کرد: مواردی مانند افزایش اشتها، خستگی، نگرانی،شکنندگی استخوان ها، لرزش دست، ریزش مو، کاهش تمرکز، مشکلات بینایی و تنگی نفس از علایم پرکاری تیرویید هستند که بیماران مبتلا به پرکاری تیرویید از ناحیه پوست و ناخن دچار خارش و تورم می شوند.
 
وی با اعلام اینکه غده تیرویید پرکار افزایش سرعت واکنش شیمیایی بدن را به همراه دارد، بیان کرد: با رعایت رژیم غذایی مناسب، انجام آزمایش خون، پرهیز از مصرف ید، مصرف مواد غذایی مانند مغذی، ویتامین، کلسیم، سدیم و آهن برای درمان این بیماری موثر است.
 
پورقاسمی با تاکید بر اینکه مبتلایان به این بیماری در صورت بروز اختلالات بینایی باید به متخصص چشم پزشکی مراجعه کنند، بیان کرد: متخصصان با انجام آزمایش خون این بیماری را تشخیص می دهند.
 
وی افزود: بعد از درمان تیرویید و یا عمل جراحی برای ادامه زندگی و افزایش سلامتی بدن باید از داروهای جایگزین هورمون تیرویید مصرف کنید.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز