title
کد خبر: 58993
00
 اگر کبد چرب دارید، این معجون را میل کنید

کبد از اعصای حیاتی بدن است که وظیفه ی سم زدایی خون را بر عهده دارد و در صورت رعایت نکردن در برنامه غذایی و استفاده از غذاهای چرب، کبد هم چرب خواهد شد و خطرات جبران ناپذیری را برای بدن خواهد داشت. اگر کبد چرب دارید این مقاله را بخوانید.

به گزارش بهداشت نیوز، کبد از حساس ترین عضوهای داخلی بدن است که با مصرف غذاهای چرب و الکی به سرعت چرب می شود که این روزها افراد بسیاری از کبد چرب رنج می برند. برای درمان کبد چرب راه های مختلفی وجود دارد. یکی از راه های درمان کبد چرب استفاده از روش های خانگی و طبیعی است. اگر کبد چرب دارید این معجون را میل کنید. ما در این مقاله برای کبد چرب، معجون خانگی معرفی کرده ایم. با ما باشید.

روغن زیتون:
رژیم غذایی نادرست منجر به انتقال اسیدهای چرب آزاد به کبد شده، تراکم تری گلیسرید کبدی را افزایش داده و منجر به بیماری کبد چرب می‌گردد. تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد رژیم غذایی سرشار از روغن زیتون با کاهش تراکم تری گلیسرید کبدی در کبد و میزان تری گلیسرید بعد از غذا، از بیماری کبد چرب پیشگیری می‌کند. مطالعه‌ای دیگر هم فواید روغن زیتون بکر در مقابله با آسیب مزمن کبد را تائید کرده است. دلیلش هم خواص آنتی اکسیدانی و توانایی آن برای تنظیم عملکرد سلول‌های کبد و تقویت متابولیسم است.

آب لیمو:
آب لیمو نه تنها به سم زدایی از کبد کمک می‌نماید، بلکه از آن دربرابر آسیب محافظت می‌کند. تحقیقی که توسط محققان هندی انجام شده نشان می‌دهد هسپریدین (نوعی بیوفلاوونید که در لیمو یافت می‌شود) توانایی محافظت از کبد دربرابر آسیب‌های ناشی از سم را دارد.

روغن زیتون و آب لیمو را چگونه مصرف کنیم؟
صبح قبل از هرچیزی، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک ظرف کوچک ترکیب کرده و فورا بنوشید. این ترکیب باید پیش از صبحانه و با معده خالی مصرف شود. سم زدایی کبد به تنهایی کافی نیست، شما باید تغیراتی هم در سبک زندگی تان ایجاد کنید. سلامت کبد با پرهیز از الکل، خوردن غذاهای تازه و اجتناب از مداوای خودسرانه تامین می‌شود.

 

منبع: الودکتر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز