title
کد خبر: 5914
ف
چگونه سوپ و آش ها را سرشار از پروتئین کنیم؟
سوپ ها و آش ها جزو غذاهای سالم و مغذی به حساب می آیند. خوشبختانه تهیه سوپ ها بسیار ساده بوده و می توان آن‌ها را به عنوان غذای کاملی مصرف کرد. کافی است که مقداری پروتئین به آن اضافه کنید تا ارزش غذایی آن‌ها بالا رفته و مدت زمان زیادی شما را سیر کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، مصرف سوپ و آش انتخاب های خوبی برای گرم شدن در فصل زمستان هستند. سوپ ها و آش ها جزو غذاهای سالم و مغذی به حساب می آیند. خوشبختانه تهیه سوپ ها بسیار ساده بوده و می توان آن‌ها را به عنوان غذای کاملی مصرف کرد. کافی است که مقداری پروتئین به آن اضافه کنید تا ارزش غذایی آن‌ها بالا رفته و مدت زمان زیادی شما را سیر کنند. برای بالا بردن میزان پروتئین سوپ ها و آش هایتان مواد غذایی اشاره شده در این مطلب را در آشپزخانه داشته باشید.

نخود

پوره بادام منبع انرژی است. چون حاوی میزان زیادی چربی های خوب و ویتامین است. پوره بادام همچنین غنی از پروتئین های گیاهی و کلسیم و فیبر است. افزودن یک قاشق پوره بادام به سوپ ها آن‌ها را مغذی تر کرده و ویتامین و پروتئین شان را بیشتر می کند

خیلی از افراد به آش نخود اضافه می کنند. شما حتی می توانید به سوپ ها نیز نخود اضافه کنید.

با این کار ساده پروتئین و مواد معدنی زیادی جذب بدن می کنید. خوشبختانه نخود با دیگر حبوباتی مانند لوبیا قرمز، لپه و غیره به خوبی همخوانی دارد و قابل استفاده است.

پوره بادام

پوره بادام منبع انرژی است. چون حاوی میزان زیادی چربی های خوب و ویتامین است. پوره بادام همچنین غنی از پروتئین های گیاهی و کلسیم و فیبر است. افزودن یک قاشق پوره بادام به سوپ ها آن‌ها را مغذی تر کرده و ویتامین و پروتئین شان را بیشتر می کند.

عدس

می توانید به جای سیب زمینی در آش ها و سوپ هایتان عدس بریزید. عدس سرشار از پروتئین و فیبر بوده و سیرکننده است. اگر به انواع عدس ها دسترسی دارید تنوع ایجاد کنید. خوشبختانه این ماده غذایی به خوبی با هویج یا سیب زمینی شیرین همخوانی دارد و شما می توانید سوپ خوشمزه تری داشته باشید.

عدس در سوپ

دانه کینوا

کینوا جزو دانه های قدیمی است که پرورش آن در آمریکای جنوبی به صورت گسترده ای انجام می شود. این دانه منبع پروتئین گیاهی است و گرما و انرژی بدن را حفظ می کند. کینوا همچنین حاوی آهن زیادی می باشد. افرادی که به دانه کینوا دسترسی دارند می توانند پخته شده آن را به سوپ ها و آش ها اضافه کنند و یا اینکه از ابتدا آن را به ترکیب سوپ بریزند تا با دیگر سبزیجات پخته شود. مصرف سوپ حاوی این دانه مغذی شما را ساعات طولانی سیر می کند و انرژی و پروتئین مورد نیاز را به بدنتان می رساند.

منبع: تبیان


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • سکته بر اثر تپش نامنظم قلب
  • تاثیر کتاب بر مغز کودکان
  • موادغذایی برای درمان وزوز گوش
  • آیا معده شما صدمه دیده است؟ 12 تا از چیزهایی که معده شما سعی دارد به شما بگوید
  • بروز مشکلات روانی در کودکان با مصرف غذاهای چرب
  • عوارض پرخوری را می دانید؟
  • با گیاه اقاقیا این بیماری ها را درمان کنید!
  • نگاهی آماری به وضعیت موتورسواران در پایتخت /اینفوگرافیک
  • 5 دلیل برای تاخیر در اولین حمام بچه
  • روش رنگ کردن مو با آبلیمو
  • خواص روغن بابونه برای زیبایی پوست و مو
  • استرس بدن را فرسوده می کند
  • از گیاه گالگا بیشتر بدانید
  • آب سبک چیست و چه تاثیری بر شستشوی مو دارد؟
  • ماساژ درمانی با سنگ داغ چه فوایدی دارد؟
  • فضاهای سبز را به آتش نکشیم
  • بایدهای پیشگیری از پوسیدگی دندان
  • خطرات جانبی مسکن های حاوی مواد مخدر برای مادر و کودک
  • تالاب قره قشلاق بناب + عکس
  • پیرترین درخت آمریکا به تبر سپرده شد+ تصاویر
  • پرخاشگری با خشم متفاوت است
  • مغزتان را با این بازی ها به چالش بکشید
  • چرا زمانی که ناراحت هستیم به دیگران گیر می دهیم؟
  • سرکه موثرترین ماده برای مبارزه با چربی بدن
  • شیر تقویت کننده قلب
  • 5 بیماری که از روی بوی دهان قابل تشخیص هستند
  • سلامت قلب تان را در ۶۰ ثانیه امتحان کنید!
  • عوارض مصرف نوشابه در کودکان
  • چند اشتباه ساده دویدن که هر روز دچار آن می شوید
  • چند ورزش برای کاهش عصبانیت
  • نشانه های بروز آرتروز کمر چیست
  • مفیدترین غذاهای پرچرب
  • سم زدایی بدن با این موادغذایی
  • مصرف هفتگی شکلات ریسک ابتلا به دیابت را کاهش میدهد
  • گام های موفق ایران دراستفاده ازسلولهای بنیادی در حوزه چشم
  • ژن درمانی، چشم اندازی نو در درمان هموفیلی
  • شیوه ای جدید برای تشخیص زودهنگام آب سیاه
  • وزیر بهداشت با آیت الله سیستانی در نجف دیدار کرد
  • نشست بررسی طرح مقابله با ریزگردهای خوزستان برگزار شد
  • 15 هزار کولبر بیمه می شوند
  • شرکت نفت مکلف به رفع موانع آبگیری هورالعظیم شد
  • فرهنگ رانندگی به اصلاح آموزش نیاز دارد
  • رژیم غذایی گیاهی و کمبودهایی که برای بدن ایجاد می‌کند
  • صادرات خاک های مرتعی و جنگلی به هر طریقی غیرقانونی است
  • تکنیک‌های ارتباط کلامی موفق
  • لزوم آموزش مهارت مخالفت کردن به کودکان
  • مکمل‌های ب ۱۲ کم‌خونی شما را بهبود می‌بخشد
  • 5 راز زنانی که سازمان یافته تر از شما هستند
  • گرمای جهانی اقیانوس‌ها را سمی‌تر می‌کند
  • برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه دریاچه ارومیه آغاز شد