title
کد خبر: 5917
ف
با این توصیه ها، 10 سال بیشتر عمر کنید
طول عمر از اهدافی است که درصد زیادی از مردم برای رسیدن به آن تلاش می کنند. این در حالی است که امروز اشتباهاتی که در سبک زندگی وجود دارد و برخی از آلودگی های زیست محیطی و بیماری ها مانع بزرگی برای رسیدن به این هدف شده و فرصت زندگی را از بسیاری افراد می گیرد.
به گزارش بهداشت‌نیوز، اگرچه حذف این آلودگی ها از زندگی بشر کمی دشوار است اما تغییر سبک زندگی و استفاده از این 10 راهکار به افزایش طول عمر کمک زیادی می کند.
تناسب اندام، شرط اول
دکتر دی سند کوئیست (Dee Sandquist)، سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا و رییس بخش تغذیه، دیابت، مدیریت وزن و ترمیم زخم مرکز پزشکی جنوب غربی واشنگتن می گوید: «اگر وزن سالم خود را ثابت نگه دارید، احتمال ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهید و احساس بهتری در زندگی خواهیدداشت و کیفیت زندگی شما به شدت بهبود می یابد.»
اگر می خواهید از سالم یا ناسالم بودن وزن خود اطمینان حاصل کنید، می توانید کوچک ترین بخش کمر در بالای باسن را اندازه بگیرید. به نظر دکتر سندکوئیست اگر دور کمر مردها کمتر از 40 اینچ (101 سانتی متر) و دور کمر زنان کمتر از 35 اینچ (88 سانتی متر) باشد، احتمال ابتلا به بیماری های مزمنی همچون بیماری قلبی، سکته مغذی، دیابت و سرطان پایین است.ش
مغزتان را ورزش دهید
بنابر نتایج یکی از تحقیقات موسسه ملی کهن سالی آمریکا، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی که غالبا در فعالیت های پردازش اطلاعات (مانند گوش دادن به رادیو، خواندن روزنامه، انجام بازی جورچین و رفتن به موزه) شرکت می کنند 47 درصد کمتر است. در پاسخ به دلیل مفیدبودن این نوع از فعالیت ها در کاهش بیماری آلزایمر دکتر گیمفورد میدور (Kimford Meador)، عضو انجمن مغز و اعصاب آمریکا و استاد مغز و اعصاب دانشگاه فلوریدا می گوید: «اگر عادت به نشستن داشته باشید و هیچ تمرین و فعالیتی نداشته باشید، ماهیچه های شما تحلیل می رود. مغز انسان نیز به همین گونه است.» به عبارت دیگر، مغز ما نیز نیاز به فعالیت ذهنی دارد تا دچار تحلیل نشود.
 
پیاده روی کنید حتی 10 دقیقه
 
 
اگر می خواهید طول عمرتان افزایش یابد، باید فعالیت را در زندگی خود بگنجانید، البته نیاز نیست در تمام روزهای هفته فعالیت داشته باشید. تمرین منظم نه تنها از بیماری قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، دیابت، چاقی و افسردگی جلوگیری می کند، بلکه باعث می شود تاندون ها، رباط ها و مفاصل بدن شما در سال های میان سالی و پیری زندگی همچنان سالم و انعطاف پذیر باقی بماند.
انجمن پزشکان خانواده آمریکا پیشنهاد می کند که فعالیت فیزیکی (ترکیبی از تمرین های هوازی، قدرتی و انعطاف پذیری) 30 تا 60 دقیقه ای در سه یا شش روز هر هفته بهترین نوع از فعالیت فیزیکی است. حتی یک پیاده روی 10 دقیقه ای روزانه نیز می تواند مفید باشد. ار حوصله انجام بعضی از تمرین ها را ندارید، می توانید تمرین هایی را انجام دهید که برای شما لذت بخش هستند.
تنوع غذایی را رعایت کنید
دکتر سند کوئیست می گوید یک رژیم غذایی سالم به معنای این است که در خوردن غذاها تنوع و اعتدال را رعایت کنیم. از آنجایی که خوردن غذاهای مختلف خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهد، دکتر دی سند کوئیست می گوید: «سعی کنید نیمی از غلات مصرفی شما غلات سبوس دار باشد و میوه ها و سبزی های مختلف، گوشت کم چرب و غذاهای سرشار از کلسیم بخورید.»
به عقیده دکتر سند کوئیست اگر یک رژیم غذایی سالم متنوع اتخاذ کنید، بدن شما به طور خودکار مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز را جذاب خواهد کرد و در نتیجه دچار پیری زودرس نمی شوید. علاوه بر این، اگر میزان جذب سدیم، قند و کلسترول را به تعادل برسانید، بدن شما مواد مغذی بیشتری جذب خواهدکرد.
دود، ممنوع
به عقیده انجمن جراحان عمومی ایالات متحده آمریکا، ترک عادت سیگار کشیدن یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش کیفیت و طول زندگی است. ترک سیگار احتمال ابتلا به بیماری های زیادی همچون سرطان های مختلف (مثانه، رحم، مری، کلیه، حنجره، ریه، دهان، لوزالمعده، گلو و برخی از سرطان های خون) و همچنین حمله قلبی، سکته مغزی و نفخ را کاهش می دهد. در حقیقت، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا تخمین می زند که سیگار نکشیدن می تواند 13.2 سال به زندگی مردها و 14.5 سال به زندگی خانم ها بیفزاید.
استرس را از زندگی خود بیرون کن
 
 
استرس نه تنها باعث اضافه کاری قلب شما می شود، بلکه به سرعت پیری شما نیز می افزاید. دکتر وینر (Jay Winner)، مولف کتاب «استرس را از زندگی خود بیرون کن» می گوید استرس می تواند DNA یک شخص را تغییر دهد و در نتیجه باعث پیری زودرس او شود.
دکتر وینر پیشنهاد می کند که از موقعیت های استرس زا خودداری کنید و اگر شغل پراسترسی دارید سعی کنید که نحوه مقابله با استرس شغلی را بیاموزید. برای مثال، می توانید برای چند دقیقه دست از کار بکشید و روی تنفس خود تمرکز کنید. علاوه بر این، همواره برای چیزهای خوبی که دارید (مانند سلامتی و خانواده خوب) شکرگزار باشید.
 
خوب بخوابید
داشتن خواب کافی باعث افزایش طول عمر شما می شود. به عقیده موسسه ملی سلامت امریکا، بزرگ سالانی که در طول شب کمتر از هفت ساعت می خوابند در معرض خطر ابتلا به مشکلاتی همچون فشار خون بالا، بیماری قلبی، چاقی، دیابت و افسردگی هستند. علاوه بر این، خواب ناکافی در طول شب از آزاد شدن هورمون هایی جلوگیری می کند که سلول ها و بافت ها را ترمیم می کنند و با بیماری و عفونت مبارزه می کند.
 
ضدآفتاب را فراموش نکنید
محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری دریافتند که اشعه های فرابنفش خورشید، مهم ترین دلیل زیست محیطی سرطان پوست (شایع ترین سرطان در ایالات متحده) هستند. بنابراین، قبل از آنکه در روزهای آفتابی به بیرون بروید از کرم های ضدآفتابی استفاده کنید که SPF آن ها 15 یا بیشتر است تا پوست خود را هم از اشعه های UVB و UVA مصون دارید.
 
از تست های غربالگری کمک بگیرید
 
 
 
سه سرطان بزرگی که برای تشخیص آنها می توان از تست های غربالگری استفاده کرد شامل سرطان سینه، سرطان گردن رحم و سرطان روده بزرگ است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری پیشنهاد می کند زنان تا قبل از سن بیست سالگی به طور منظم آزمایش های بالینی سینه انجام دهند و پس از سن چهل سالگی هر یک سال یا دو سال یکبار تحت آزمایش ماموگرام قرار بگیرند.
علاوه بر این، این مرکز پیشنهاد می کند که خانم ها پس از سن 21 سالگی یا پس از ازدواج به مدت 3 سال به طور مداوم تحت نمونه برداری از سلول های گردن رحم قرار بگیرند تا احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم را تشخیص دهند. این مرکز به زنان و مردان پیشنهاد می کند که پس از سن 50 سالگی به طور منظم غربالگری سرطان روده بزرگ را انجام دهند. اگر این بیماری ها را زود تشخیص دهید، درمان آنها موثرتر خواهدبود و در نتیجه شانس طول عمر شما افزایش می یابد.
 
اجتماعی باشید
دکتر میدور می گوید استرس و افسردگی شدید می تواند روی بخش هایی از مغز مانند هیپوکامپ تاثیر بگذارد که بخش مهمی برای حفظ حافظه است. علاوه بر این، داشتن روابط قوی و اجتماعی هم به سلامتی ذهنی و هم سلامتی هیجانی کمک می کند. نتایج یکی از تحقیقات موسسه ملی کهن سالی آمریکا نشان می دهد الزامات و روابط اجتماعی باعث کاهش چشمگیر افت شناختی و زوال ملل می شود. بنابراین، سعی کنید روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و از انزوا دوری کنید.
 
منبع: خبر آنلاین
 

 

مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پر بازدیدترین
  • ژست جالب لیندا کیانی به همراه عسل جانش! +عکس
  • والیبالیست معروف و همسرش در آغوش یکدیگر +عکس
  • خانمها چه حسی به مردان کچل دارند؟
  • درد کمر و گردنتان را با به کارگیری این روش در نطفه خفه کنید
  • لباس متفاوت لیلا بلوکات در یک تئاتر! + عکس
  • فرار کردن زنان از دست داعش + عکس
  • عکس جدید یکتا ناصر به همراه دختر زیبایش +عکس
  • تیپ متفاوت خانم بازیگر در جنگل! + عکس
  • عکس خانوادگی احسان خواجه امیری به همراه همسرش + عکس
  • تیپ متفاوت شقایق دهقان در یک مراسم +عکس
  • عکس جدید فریبا نادری به همراه یک درخواست بدون هزینه! +عکس
  • ثروتمندترین دختر مجرد جهان کیست؟ /عکس
  • شوخی سحر جعفری جوزانی در پشت صحنه یک فیلم! +عکس
  • سلفی مریم معصومی و سروش جمشیدی در پشت صحنه! +عکس
  • ۵ برنامه غذایی برای دیابتی ها
  • بهرام رادان مدل یک برند جدید شد! +عکس
  • عکس های دیده نشده مرلین مونرو از دوران بارداری اش
  • شور و اشتیاق نفیسه روشن در کنار گل های بهاری! +عکس
  • هواداران زن چینی در ورزشگاه آزادی با لباسی متفاوت! +عکس
  • تصویر دیده نشده از آیت الله خامنه ای در قبل از انقلاب + عکس
  • منابع پنهان قند را بشناسیم!
  • دکتر علی شریعتی در کنار اهرام ثلاثه‌ی مصر + عکس
  • جر و بحث پرویز پرستویی با خسرو شکیبایی! +عکس
  • عکس مونا فرجاد و پدرش جلیل فرجاد
  • سفره هفت سین متفاوت در اینستاگرام روحانی + عکس
  • عکسی از حسن پورشیرازی وقتی عروسک‌گردان هاپوکومار بود
  • درهای ورزشگاه آزادی به روی هواداران گشوده شد + عکس
  • ۵۰ درصد مبتلایان به دیابت به شیوه اشتباه از خود مراقبت می‌کنند
  • ورزشگاه آزادی سفیدپوش شد! +عکس
  • حضور پرتعداد هواداران چینی در ورزشگاه آزادی + عکس
  • 17 خاصیت شگفت انگیز آب سبزه گندم
  • رازهای جادویی برای پیدا کردن شغل پردرآمد در سال ٩٦
  • مشکلات چشمی را نادیده نگیرید
  • عجیب ترین طلاق ها در سال 95 در ایران
  • تمرین تیم ملی فوتبال پیش از دیدار برابر چین + تصاویر
  • دانه های ریز کنجد، درمان مشکل بزرگ کم خونی
  • برای درمان آسم روزی یک فنجان قهوه بنوشید
  • علل و درمان اختلال خواب در بهار
  • دکترها سوغاتی چی میخرند؟
  • قوانین طلایی برای تعطیلات شاد و سالم
  • «ایبوپروفن» ریسک ایست قلبی را افزایش می دهد
  • اینفوگرافیک/ ثروتمندترین افراد جهان سال 2017 چه کسانی هستند؟
  • راهنمای خرید کفش برای حفظ سلامتی پاها
  • بیش از یک میلیون کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف شد
  • مصرف آجیل مانده سبب سرطان کبد می شود
  • توزیع و نصب بنر در نانوایی های شهرستانهای همدان
  • اینفوگرافیک/ خانه بیشتر ایرانیان، چند متری است؟
  • چگونه خاطره های بد را از یاد ببریم
  • آیا عید حال تان را بد کرده است؟
  • پذیرش بدون آزمون دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه امیرکبیر
  • آخرین اخبار
  • ۵ دلیل برای اینکه همین امروز برای مسافرت برنامه‌ریزی کنید
  • هواداران زن چینی در ورزشگاه آزادی با لباسی متفاوت! +عکس
  • دانه های ریز کنجد، درمان مشکل بزرگ کم خونی
  • انواع سس سالاد
  • مصرف سبزیجات را در نوروز افزایش دهید
  • مهناز افشار در یک روز زیبای بهاری و بارانی +عکس
  • مصرف آجیل مانده سبب سرطان کبد می شود
  • تعطیلات کم کالری
  • ورزشگاه آزادی سفیدپوش شد! +عکس
  • انجام ۳۸ عمل پیوند عضو در هفته اول فروردین
  • حضور پرتعداد هواداران چینی در ورزشگاه آزادی + عکس
  • فرار کردن زنان از دست داعش + عکس
  • انجام ۷۰ ماموریت توسط اورژانس هوایی
  • علل و درمان اختلال خواب در بهار
  • قوانین طلایی برای تعطیلات شاد و سالم
  • بحث های داغ در دید و بازدیدهای نوروزی
  • بیش از یک میلیون کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف شد
  • جر و بحث پرویز پرستویی با خسرو شکیبایی! +عکس
  • تمرین تیم ملی فوتبال پیش از دیدار برابر چین + تصاویر
  • آیا عید حال تان را بد کرده است؟
  • اینفوگرافیک/ ثروتمندترین افراد جهان سال 2017 چه کسانی هستند؟
  • درهای ورزشگاه آزادی به روی هواداران گشوده شد + عکس
  • عکس مونا فرجاد و پدرش جلیل فرجاد
  • اعزام بیش از ۷۰ تیم بسیج پزشکی به حاشیه شهر مشهد
  • آخرین اقدامات برنامه سلامت نوروزی اعلام شد
  • دکترها سوغاتی چی میخرند؟
  • تصویر دیده نشده از آیت الله خامنه ای در قبل از انقلاب + عکس
  • پذیرش بدون آزمون دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه امیرکبیر
  • سفره هفت سین متفاوت در اینستاگرام روحانی + عکس
  • «ایبوپروفن» ریسک ایست قلبی را افزایش می دهد
  • دکتر علی شریعتی در کنار اهرام ثلاثه‌ی مصر + عکس
  • بازدید سرزده دکتر هاشمی وزیر بهداشت از مرکز درمان بستر داورزن در سبزوار
  • عجیب ترین طلاق ها در سال 95 در ایران
  • منابع پنهان قند را بشناسیم!
  • اینفوگرافیک/ خانه بیشتر ایرانیان، چند متری است؟
  • عید تهدیدی برای اضافه وزن وچاقی
  • عکسی از حسن پورشیرازی وقتی عروسک‌گردان هاپوکومار بود
  • خانمها چه حسی به مردان کچل دارند؟
  • چگونه خاطره های بد را از یاد ببریم
  • راهنمای خرید کفش برای حفظ سلامتی پاها
  • حجم کار اورژانس در نوروز ۲ برابر می شود/خدمات پرستاری شایسته تقدیر است
  • زندگی‌دوستی در مقابل مرگ‌پرستی
  • چگونه با کسالت های مسافرت برخورد کنیم/راهکارهای پیشگیری از بیماری در سفر
  • 17 خاصیت شگفت انگیز آب سبزه گندم
  • معرفی سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور و تاثیر آن در کنترل قاچاق
  • مشکلات چشمی را نادیده نگیرید
  • توزیع و نصب بنر در نانوایی های شهرستانهای همدان
  • بازدید از 458 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان فارس/ معدوم سازی 506 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در استان
  • عکس های دیده نشده مرلین مونرو از دوران بارداری اش
  • در بازدید از پست نوروزی خامنه؛ نماینده شهرستان شبستر از خدمات هلال‌احمر به مسافران نوروزی تجلیل کرد