title
کد خبر: 5917
ف
با این توصیه ها، 10 سال بیشتر عمر کنید
طول عمر از اهدافی است که درصد زیادی از مردم برای رسیدن به آن تلاش می کنند. این در حالی است که امروز اشتباهاتی که در سبک زندگی وجود دارد و برخی از آلودگی های زیست محیطی و بیماری ها مانع بزرگی برای رسیدن به این هدف شده و فرصت زندگی را از بسیاری افراد می گیرد.
به گزارش بهداشت‌نیوز، اگرچه حذف این آلودگی ها از زندگی بشر کمی دشوار است اما تغییر سبک زندگی و استفاده از این 10 راهکار به افزایش طول عمر کمک زیادی می کند.
تناسب اندام، شرط اول
دکتر دی سند کوئیست (Dee Sandquist)، سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا و رییس بخش تغذیه، دیابت، مدیریت وزن و ترمیم زخم مرکز پزشکی جنوب غربی واشنگتن می گوید: «اگر وزن سالم خود را ثابت نگه دارید، احتمال ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهید و احساس بهتری در زندگی خواهیدداشت و کیفیت زندگی شما به شدت بهبود می یابد.»
اگر می خواهید از سالم یا ناسالم بودن وزن خود اطمینان حاصل کنید، می توانید کوچک ترین بخش کمر در بالای باسن را اندازه بگیرید. به نظر دکتر سندکوئیست اگر دور کمر مردها کمتر از 40 اینچ (101 سانتی متر) و دور کمر زنان کمتر از 35 اینچ (88 سانتی متر) باشد، احتمال ابتلا به بیماری های مزمنی همچون بیماری قلبی، سکته مغذی، دیابت و سرطان پایین است.ش
مغزتان را ورزش دهید
بنابر نتایج یکی از تحقیقات موسسه ملی کهن سالی آمریکا، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی که غالبا در فعالیت های پردازش اطلاعات (مانند گوش دادن به رادیو، خواندن روزنامه، انجام بازی جورچین و رفتن به موزه) شرکت می کنند 47 درصد کمتر است. در پاسخ به دلیل مفیدبودن این نوع از فعالیت ها در کاهش بیماری آلزایمر دکتر گیمفورد میدور (Kimford Meador)، عضو انجمن مغز و اعصاب آمریکا و استاد مغز و اعصاب دانشگاه فلوریدا می گوید: «اگر عادت به نشستن داشته باشید و هیچ تمرین و فعالیتی نداشته باشید، ماهیچه های شما تحلیل می رود. مغز انسان نیز به همین گونه است.» به عبارت دیگر، مغز ما نیز نیاز به فعالیت ذهنی دارد تا دچار تحلیل نشود.
 
پیاده روی کنید حتی 10 دقیقه
 
 
اگر می خواهید طول عمرتان افزایش یابد، باید فعالیت را در زندگی خود بگنجانید، البته نیاز نیست در تمام روزهای هفته فعالیت داشته باشید. تمرین منظم نه تنها از بیماری قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، دیابت، چاقی و افسردگی جلوگیری می کند، بلکه باعث می شود تاندون ها، رباط ها و مفاصل بدن شما در سال های میان سالی و پیری زندگی همچنان سالم و انعطاف پذیر باقی بماند.
انجمن پزشکان خانواده آمریکا پیشنهاد می کند که فعالیت فیزیکی (ترکیبی از تمرین های هوازی، قدرتی و انعطاف پذیری) 30 تا 60 دقیقه ای در سه یا شش روز هر هفته بهترین نوع از فعالیت فیزیکی است. حتی یک پیاده روی 10 دقیقه ای روزانه نیز می تواند مفید باشد. ار حوصله انجام بعضی از تمرین ها را ندارید، می توانید تمرین هایی را انجام دهید که برای شما لذت بخش هستند.
تنوع غذایی را رعایت کنید
دکتر سند کوئیست می گوید یک رژیم غذایی سالم به معنای این است که در خوردن غذاها تنوع و اعتدال را رعایت کنیم. از آنجایی که خوردن غذاهای مختلف خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهد، دکتر دی سند کوئیست می گوید: «سعی کنید نیمی از غلات مصرفی شما غلات سبوس دار باشد و میوه ها و سبزی های مختلف، گوشت کم چرب و غذاهای سرشار از کلسیم بخورید.»
به عقیده دکتر سند کوئیست اگر یک رژیم غذایی سالم متنوع اتخاذ کنید، بدن شما به طور خودکار مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز را جذاب خواهد کرد و در نتیجه دچار پیری زودرس نمی شوید. علاوه بر این، اگر میزان جذب سدیم، قند و کلسترول را به تعادل برسانید، بدن شما مواد مغذی بیشتری جذب خواهدکرد.
دود، ممنوع
به عقیده انجمن جراحان عمومی ایالات متحده آمریکا، ترک عادت سیگار کشیدن یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش کیفیت و طول زندگی است. ترک سیگار احتمال ابتلا به بیماری های زیادی همچون سرطان های مختلف (مثانه، رحم، مری، کلیه، حنجره، ریه، دهان، لوزالمعده، گلو و برخی از سرطان های خون) و همچنین حمله قلبی، سکته مغزی و نفخ را کاهش می دهد. در حقیقت، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا تخمین می زند که سیگار نکشیدن می تواند 13.2 سال به زندگی مردها و 14.5 سال به زندگی خانم ها بیفزاید.
استرس را از زندگی خود بیرون کن
 
 
استرس نه تنها باعث اضافه کاری قلب شما می شود، بلکه به سرعت پیری شما نیز می افزاید. دکتر وینر (Jay Winner)، مولف کتاب «استرس را از زندگی خود بیرون کن» می گوید استرس می تواند DNA یک شخص را تغییر دهد و در نتیجه باعث پیری زودرس او شود.
دکتر وینر پیشنهاد می کند که از موقعیت های استرس زا خودداری کنید و اگر شغل پراسترسی دارید سعی کنید که نحوه مقابله با استرس شغلی را بیاموزید. برای مثال، می توانید برای چند دقیقه دست از کار بکشید و روی تنفس خود تمرکز کنید. علاوه بر این، همواره برای چیزهای خوبی که دارید (مانند سلامتی و خانواده خوب) شکرگزار باشید.
 
خوب بخوابید
داشتن خواب کافی باعث افزایش طول عمر شما می شود. به عقیده موسسه ملی سلامت امریکا، بزرگ سالانی که در طول شب کمتر از هفت ساعت می خوابند در معرض خطر ابتلا به مشکلاتی همچون فشار خون بالا، بیماری قلبی، چاقی، دیابت و افسردگی هستند. علاوه بر این، خواب ناکافی در طول شب از آزاد شدن هورمون هایی جلوگیری می کند که سلول ها و بافت ها را ترمیم می کنند و با بیماری و عفونت مبارزه می کند.
 
ضدآفتاب را فراموش نکنید
محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری دریافتند که اشعه های فرابنفش خورشید، مهم ترین دلیل زیست محیطی سرطان پوست (شایع ترین سرطان در ایالات متحده) هستند. بنابراین، قبل از آنکه در روزهای آفتابی به بیرون بروید از کرم های ضدآفتابی استفاده کنید که SPF آن ها 15 یا بیشتر است تا پوست خود را هم از اشعه های UVB و UVA مصون دارید.
 
از تست های غربالگری کمک بگیرید
 
 
 
سه سرطان بزرگی که برای تشخیص آنها می توان از تست های غربالگری استفاده کرد شامل سرطان سینه، سرطان گردن رحم و سرطان روده بزرگ است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری پیشنهاد می کند زنان تا قبل از سن بیست سالگی به طور منظم آزمایش های بالینی سینه انجام دهند و پس از سن چهل سالگی هر یک سال یا دو سال یکبار تحت آزمایش ماموگرام قرار بگیرند.
علاوه بر این، این مرکز پیشنهاد می کند که خانم ها پس از سن 21 سالگی یا پس از ازدواج به مدت 3 سال به طور مداوم تحت نمونه برداری از سلول های گردن رحم قرار بگیرند تا احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم را تشخیص دهند. این مرکز به زنان و مردان پیشنهاد می کند که پس از سن 50 سالگی به طور منظم غربالگری سرطان روده بزرگ را انجام دهند. اگر این بیماری ها را زود تشخیص دهید، درمان آنها موثرتر خواهدبود و در نتیجه شانس طول عمر شما افزایش می یابد.
 
اجتماعی باشید
دکتر میدور می گوید استرس و افسردگی شدید می تواند روی بخش هایی از مغز مانند هیپوکامپ تاثیر بگذارد که بخش مهمی برای حفظ حافظه است. علاوه بر این، داشتن روابط قوی و اجتماعی هم به سلامتی ذهنی و هم سلامتی هیجانی کمک می کند. نتایج یکی از تحقیقات موسسه ملی کهن سالی آمریکا نشان می دهد الزامات و روابط اجتماعی باعث کاهش چشمگیر افت شناختی و زوال ملل می شود. بنابراین، سعی کنید روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و از انزوا دوری کنید.
 
منبع: خبر آنلاین
 

 

مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پر بازدیدترین
  • ۵ ماده غذایی و نوشیدنی که نباید برای صبحانه خورده شود
  • این افراد نباید عدس بخورند
  • مراقب ژیلت‌های ارزان‌قیمت باشید
  • 10 درمان معجزه گر سینوزیت
  • فواید نوشیدن منظم آب گرم در صبح
  • به این دلایل فلفل دلمه ای بخورید
  • لاغری به سرعت برق و باد با چای سبز+ دستورالعمل
  • این دمنوش شما را در برابر اضطراب واکسینه می کند/ استفاده بی رویه از سرکه سیب چه بلایی بر سرتان می آورد
  • معجزه خوردن 6 حبه سیر پخته
  • چرا خانم‌ها نباید باشگاه بروند؟
  • پاستیل خورها بخوانند
  • این افراد نباید عدس بخورند
  • همه معایب و مزایای «ایمپلنت» دندان
  • از این 4 ماده غذایی بپرهیزید
  • چربی سوزی دوش آب سرد باور نکردنی است!
  • مزایای باورنکردنی دویدن رو به عقب
  • خواص درمانی و باور نکردنی چغندر
  • مراحل کامل تولید چیپس در کارخانه+ عکس
  • این عادت‌های روزانه شما را راهی تیمارستان می‌کند
  • کاهش وزن با «سیر+لیموترش»
  • ماست و سلامتی دستگاه گوارش
  • چیزهایی درباره شامپو‌ها که از آن بی‌خبرید
  • سموم میوه و سبزیجات را این‌گونه از بین ببرید
  • فواید تخم مرغ برای پوست
  • اختلالات قلبی و عروقی چه کسانی را تهدید می کند؟
  • اندر فواید کدو حلوایی
  • چرا موقع مسواک زدن، لثه هایتان خونریزی می کند
  • افزایش هوش جنین با راهکارهای طب سنتی
  • نشانه های کمبود پلاکت خون چیست؟
  • یک دنیا راز سلامتی در ادویه کاری
  • ازدواج فامیلی ممنوع نیست
  • این طور که معلوم است شپش دارید
  • شربت سکنجبین و عسل معجزه طب سنتی
  • مراقب این 9 ماده غذایی مرگبار در آشپزخانه باشید
  • هر دانه ی فلفل سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است
  • چه خوراکی هایی باعث جوش صورت می شوند؟
  • اشتباهاتی که به مفاصل آسیب می زنند
  • با این عادات غذایی پوکی استخوان را از خود دور کنید
  • منزجرکننده ترین تصاویر از بوتاکس و لیزر تقلبی در ایران
  • خواص باورنکردنی زنجبیل برای آقایان
  • روش هایی برای رفع پینه پا
  • 8 ادویه مفید برای زمستان
  • تشخیص عسل طبیعی از صنعتی ممکن شد
  • ۱۰ درمان خانگی برای رهایی از جوش روی ران
  • زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است
  • «زردچوبه»درمان زخم دیابت
  • دندانهایتان را برای لبخند زیبا تراش ندهید
  • ۱۰ روش طبیعی برای رفع چربی پوست
  • تاثیر دوز بالای ویتامین C در درمان سرطان
  • گیاه خرفه ، از تصفیه خون تا رفع عطش
  • آخرین اخبار
  • تاثیر گرمای هوا بر قدرت تکثیر حشرات
  • افزایش مالیات بر یک کالای آسیب‌رسان سلامت متوقف شد!
  • حقایقی در مورد تستوسترون
  • از «کودک آزاری آموزشی» و «سندرم نمره 20» چه می دانید؟
  • استخراج رنگدانه های کاملاً طبیعی از ضایعات میوه ها
  • مشاوره پیش از ازدواج، طلاق را کاهش می‌دهد
  • آمار پوسیدگی دندان در بین دانش آموزان رو به افزایش است
  • رفتارهای نامتعارف «ستاره ها» چه اثری بر جوانان دارد
  • تغییرات جدید در قانون بازنشستگی زنان
  • فواید فیزیوتراپی بعد از کما
  • پیوند قلبی که 31 سال دوام آورد
  • دستیابی به مکانیسم ضد ویروس HIV-1 در سلول های ایمنی
  • بدقولی بیمه‌ها و مشکل دارویی بیماران خاص
  • ارتقای نظام مراقبت از خون در بیمارستان های تهران بررسی شد
  • تماس دروغین بیمه دندانپزشکی با پرداخت ۷۹ هزار تومان
  • پیام تسلیت معاون پرستاری وزیر بهداشت به مناسبت درگذشت پرستاری ایثارگر
  • بازدید از روند ارائه خدمات اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) و عیادت از بیماران این بخش
  • زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است
  • این طور که معلوم است شپش دارید
  • روش هایی برای رفع پینه پا
  • معجزه خوردن 6 حبه سیر پخته
  • نشانه های کمبود پلاکت خون چیست؟
  • منزجرکننده ترین تصاویر از بوتاکس و لیزر تقلبی در ایران
  • روی تردمیل بدویم یا فضای باز؟
  • مراقب این 9 ماده غذایی مرگبار در آشپزخانه باشید
  • اگر با این 3 دسته افراد رفاقت نکنید زندگی‌تان را باخته‌اید!
  • بیماری سالک گریبان گیر خوزستانی ها
  • مطالبه 12 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بیمه‌ها
  • چیزهایی درباره شامپو‌ها که از آن بی‌خبرید
  • روزهای آلوده در راه است
  • وقتی مرد 92 ساله تصمیم به جدایی از همسر می‌گیرد!+آمار طلاق کشور
  • جراحی نادر پیوند انگشت دست در مشهد
  • رها کردن زباله چه آثاری دارد؟ +فیلم
  • نوزادی که در سطل زباله رها شده بود +عکس
  • مرگ 165 عابر پیاده در مازندارن
  • مدیریت درد زایمان از طریق روش‌های کم تهاجمی
  • چرا بارداری در سن بالا با عوارض همراه است؟
  • گزارش تصویری/بارش برف و کولاک شدید در روسیه
  • توجه به دغدغه های هلال احمر
  • مغزها در سلطه فست فود!
  • ورود مجلس به پرونده مطالبات وزارت بهداشت از تامین اجتماعی
  • برای آلودگی هوا چه فکری کنیم؟!
  • دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دستیاری فردا منتشر می شود
  • کارگاه آشنایی با نظام سلامت در اسلام در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد
  • سومین عامل مرگ و میر ایرانیان چیست؟
  • در حسرت هوای پاک!
  • هیچ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای شایع در بین پرندگان در کشور گزارش نشده است
  • ۲ هفته مرخصی تشویقی زایمان برای مردان!
  • ارائه لایحه نظارت آنلاین پزشکی به مجلس
  • اینفوگرافیک/راه های درمان سینوزیت چیست؟