title
کد خبر: 59227
00
 آتش جهنم را با این چهار صفت بر خود حرام کنید

بسیاری از مشکلاتی که در جامعه ایجاد می‌شود مربوط به سخت‌گیری‌ها است و کسی که دارای چهار صفت باشد آتش جهنم بر او حرام می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، کسی که دارای چهار صفت باشد آتش جهنم بر او حرام است: انسانی که سخت‌گیر نباشد، آسان‌بگیرد، با مردم نزدیک باشد و با سهولت کارها را انجام دهد.

بسیاری از مشکلاتی که در جامعه ایجاد می‌شود مربوط به سخت‌گیری‌هاست. در دستورات اسلام آمده است که اگر کسی در معامله‌ای پشیمان شد و خواست اقاله کند از او قبول کنند. این گونه نباشد که بگویند: جنس فروخته شده پس گرفته نخواهد شد. یا مثلا کسی بدهکار است و به خاطر تهیه جهیزیه و بیماری و مانند آن گرفتار شده است و نمی‌تواند دین خود را پرداخت کند. انسان خوب است که با او مماشات کند و زمان وصول دین را به تأخیر بیندازد.

بسیاری از مشکلات اجتماعی با آسان گیری حل می‌شود. البته انسان باید در امورات خود نظم داشته باشد و بدهی‌های خود را سر وقت بدهد ولی اگر مشکلی برایش پیش آمد طرف مقابل نباید سخت بگیرد. جالب اینکه این روایات و امثال آن طرز زندگی در دنیا را برای ما روشن می‌کند و این‌گونه نیست که روایات فقط به جنبه آخرت پرداخته باشند.

اطباء تصریح می‌کنند که بیشترین امراض بر اثر استرس‌ها پدید می‌آید. این استرس‌ها در سایه سخت‌گیری‌ها به وجود می‌آید. بنا‌بر‌این اگر افراد آسان بگیرند از استرس رهایی پیدا می‌کنند.

 

منبع: ایکنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز