title
کد خبر: 59259
00
اهدای خون بیش از 8 هزار تهرانی در نوروز امسال

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: 8 هزار و 364 تهرانی در نوروز امسال خون، پلاکت و پلاسما اهدا کردند.

به گزارش بهداشت نیوز، سید مرتضی طباطبایی افزود:به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن، بیش از 10هزار شهروند تهرانی در نوروز 97به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که 8 هزار و 364 نفر از آنها موفق به اهدای خون، پلاکت و پلاسما اهدا شدند.


وی ادامه داد: در سیزده روز ابتدایی امسال 10 هزار و 228 نفر به 6مرکز فعال اهدای خون استان تهران مراجعه کردند و در مجموع 8 هزار و 36 واحد خون، 275 واحد پلاکت و 143 واحد پلاسما اهدا شد.


طباطبایی با اشاره به سهم 4 درصدی اهدای خون توسط بانوان در ایام نوروز، گفت : نیمی از اهدای خون ایام نوروز متعلق به اهداکنندگان مستمر خون (با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال)بود.


مدیرکل انتقال خون استان تهران اعلام کرد: از امروز چهاردهم فروردین ماه جاری، برنامه کاری تمامی مراکز اهدای خون استان تهران طبق روزهای عادی است و شهروندان می توانند برای اطلاع دقیق از ساعت پذیرش مراکز به سایت www.tbtc.ir مراجعه کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز