title
کد خبر: 59284
00
حمایت خیرین از پژوهش در زمینه بیماری‌ها، پیشگیری و بهداشت

دبیرکل مجمع خیرین سلامت گفت: این مجمع با هدف کاهش هزینه‌های بخش درمان وارد بخش‌هایی مانند حمایت از پژوهش و بخش پیشگیری می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، حسینعلی شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت با اشاره به برنامه‌ریزی ورود خیرین برای توسعه طرح‌های پژوهشی در حوزه سلامت تصریح کرد: در سال‌های گذشته خیرین در تمامی پروژه‌های سلامت مانند بیمارستان سازی، تکمیل و تعمیر مراکز درمانی و بهداشتی فعالیت چشم‌گیری داشته‌اند، اما برای سال ۹۷ و سال‌های آتی تصمیم گرفته‌ایم که علاوه بر کار‌های سخت‌افزاری بخش نرم‌افزاری را فعال کرده و وارد کار‌هایی مانند حمایت از پژوهش در زمینه بیماری‌ها، پیشگیری و بهداشت شویم.


شهریاری تأکید کرد: عمده هزینه‌های حوزه سلامت در امر درمان صرف می‌شود، در حالی‌که اگر ما روی پیشگیری کار کرده و سرمایه‌گزاری کنیم بسیاری از هزینه‌های حوزه درمان کاهش پیدا می‌کند، خیرین متعددی در کشور وجود دارند، چنانچه مسائل را برای آن‌ها بشکافیم و آنان را توجیه کنیم حاضرند که سرمایه‌های زیادی را در حوزه سلامت به ویژه بخش بهداشت و پیشگیری وارد کنند.


نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور بانوان نیز در مشارکت‌های خیرخواهانه حوزه سلامت بسیار مهم است، در دو سال اخیر این بخش را فعال کرده و در ۳۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور شورا‌های زنان مجمع خیرین سلامت فعال شده است؛ امیدواریم در سال جدید زمینه را برای مشارکت بیشتر این بانوان فراهم کرده و بتوانیم شورای زنان را در دیگر دانشگاه‌ها فعال کنیم.


وی با اشاره به مشارکت ۳۵۰ میلیاردی تعداد خیرین در شش ماهه نخست سال گذشته یادآور شد: به زودی آمار مشارکت خیرین در شش ماه دوم سال گذشته نیز جمع بندی و اعلام می‌شود ضمن اینکه یکی از مهمترین اقدامات ما در سال گذشته مشارکت فعال خیرین سلامت در ارائه خدمات به مناطق زلزله زده غرب کشور مانند تحویل کانکس‌های اهدایی، کالا‌های بهداشتی و ساخت و تعمیر خانه‌های بهداشت روستا‌های زلزله‌زده بود.

 

منبع: ایکنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز