title
کد خبر: 59398
00
 راز رسیدن به معنویت

رئیس فقید مرکز قرآن، حدیث و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، طب و پزشکی را علمی در راستای خداشناسی توصیف می‌کرد و پرورش اخلاق را راز رسیدن به معنویت ‌می‌دانست.

به گزارش بهداشت نیوز، محمد مهدی اصفهانی، رئیس فقید مرکز قرآن، حدیث و طب بر تأکید اسلام به سلامت معنوی و ارتباط طب و خداشناسی پرداخته بود، وی معتقد بود اسلام در میان ادیان دیگر بیشترین تأکید را بر سلامت معنوی داشته است.

اصفهانی با بیان این که در اسلام انسان غایت آفرینش مخلوقات است، عنوان کرد: از همین جا بحث کرامت و توجه به انسان در مکاتب الهی مطرح است که انسان موجودی مسئول، خداجو، معتقد به ثواب و عقاب و دارای هویت جسمانی روحانی است در حالی که در مکاتب لائیک انسان موجودی است مادی که همه چیز را فقط برای زندگی این دنیا می خواهد.

پژوهشگر فقید قرآن و طب عنوان کرد: خوشبختی در اسلام به معنای رضایت است برخلاف غرب که خوشبختی را در رفاه می‌دانند، در اسلام، تقوا یکی از عوامل تندرستی است ولی ما به این مبانی تندرستی در منابع اسلامی توجه نداریم و منتظریم غربی‌ها چیزی بگویند و ما هم از آنان تقلید کنیم.

وی همچنین اخلاق و رفتار را زیر مجموعه معنویت می‌دانست و معتقد بود انسان تا زمانی که خود را به لحاظ اخلاقی پرورش و ارتقاء ندهد معنویت کسب نخواهد کرد.

دکتر محمد مهدی اصفهانی متولد سال ۱۳۲۴، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی، مشاور وزیر بهداشت در طب سنتی و اسلامی و از فعالان سلامت معنوی در کشور بود که توانسته علاوه بر تالیف کتب مختلف به تربیت گسترده شاگردان نیز بپردازد.

اصفهانی همچنین از پژوهشگران برجسته در زمینه پژوهش‌های «قرآن و سلامت» است که افزون بر ۴۵ کتاب در زمینه‌های گوناگون به رشته تحریر درآورد و مرکز قرآن، حدیث و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران را بنیاد نهاد، وی همچنین سال گذشته به عنوان چهره برتر قرآنی وزارت بهداشت در حوزه پژوهش انتخاب شد.

 

منبع: ایکنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز