title
کد خبر: 59507
00
درمان آرتریت با هیدروژل

محققان موفق به ساخت هیدروژلی شده اند که به مفاصل ملتهب تزریق می شود و به محض عود آرتریت التهابی و تشدید علایم، داروی لازم در محل مورد نظر آزاد می شود.

به گزارش بهداشت نیوز:  آرتریت (التهاب مفاصل) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می شود که یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می شوند.

استئوآرتریت (آرتروز)، آرتریت روماتویید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت محسوب می شوند. معمولا آرتریت روماتویید و ورم مفاصل پسوریاتیک دو نوع التهابی این بیماری محسوب می شوند که به صورت دوره ای با تشدید علایم بیماری همراه هستند.

مطالعات محققان دانشگاه بریگهام و بیمارستان زنان در آمریکا نشان می‌دهد انواع عود کننده آرتریت گزینه مناسبی برای درمان هستند و با همین رویکرد هیدروژل جدیدی ساخته اند که به مفاصل ملتهب تزریق می‌شود. هیدورژل ماده ای نرم و انعطاف پذیر است که داروهای مناسب با آن ترکیب می‌شود و به محل مورد نظر تزریق می شود.

مزیت این روش در این است که به محض عود بیماری و تشدید علایم، دارو توسط هیدروژل آزاد می‌شود و علایم کاهش می یابد.
محققان در تلاشند تا این دستاورد را برای آزمایش های بالینی آماده کنند.
نتایج این مطالعه در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز