title
کد خبر: 59585
00
تأثیر عزاداری بر سلامت روان

دانشجوی دکتری جامعه المصطفی العالمیه به بیان تفاوت حالات حزن ناشی از افسردگی و حزن عبادی و تأثیر مثبت آن بر سلامت روان پرداخت.

به گزارش بهداشت نیوز، السید مهدی عیسی البطاط دانشجوی دکتری جامعه المصطفی العالمیه (ص)، در پنل دوم سلامت و قرآن همایش بین‌المللی قرآن و سلامت به بررسی شبهه‌های روانشناسان غربی در رابطه با حزن مسلمانان در عزاداری پرداخت.

وی تصریح کرد: شبهه این است که افسردگی در میان عزاداری شیعیان وجود دارد؛ این مسئله در خارج از کشورهای ایران و عراق نسبت مسلمانان این کشور وارد شده است. علمای روانشناسی چند علامت جسمی و روحی را برای افسردگی ذکر کردند و ما آنها را با حالات عزاداری مؤمنین مقایسه کردیم، در روانشناسی ذکر شده که فرد افسرده بدبین است و حالات و آثار دیگری ذکر شده که در روانشناسی به آن بیمار می‌گویند.

جایگاه روانشناسی که غرب باشد از حالات مؤمنین خبر ندارند

وی ادامه داد: در حزن مؤمنین این نشانه‌های موجود در افسردگی، وجود ندارد و هیچ تشابهی نیز با ان دیده نمی شود؛ در واقع آثاری که افسردگی را به وجود می‌آورند هیچ کدام در افراد مقید به مذهب وجود ندارد. در روانشناسی به این اندوه پرداخته نشده است. جواب این مسئله به این بر می‌گردد که جایگاه روانشناسی که غرب باشد از حالات مؤمنین خبر ندارند.

وی تأکید کرد: ما باید بیایم بگوییم که در روانشناسی این حزن نه تنها مضر نیست بلکه حزنی مفید برای سلامت روان است.


 

منبع: ایکنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز