title
کد خبر: 5977
00
 فواید تخم مرغ برای پوست

پروتئین موجود در تخم مرغ با فراهم کردن اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت پوست دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، تخم مرغ افزودنی مفیدی برای بسیاری از رژیم های غذایی متعادل است، به طوریکه موادمغذی فراوانی از جمله ویتامین ها و موادمعدنی را برای سلامت بدن فراهم می کند. ویتامین A، لوتئین و زیگزانتین موجود در تخم مرغ برای سلامت چشم مفید بوده، همچنین ماده معدنی روی حافظ سیستم ایمنی در بدن است. این ماده غذایی میزان کالری نسبتا پایینی دارد. 2 عدد تخم مرغ درشت حاوی 143 کالری بوده که برای رژیم غذایی کاهش وزن نیز مناسب است. مصرف تخم مرغ همچنین دوستدار سلامت پوست می باشد، به طوریکه ویتامین ها، موادمعدنی و پروتئین موجود در این ماده غذایی در سلامت پوست نقش دارند.


پروتئین کامل

پروتئین موجود در تخم مرغ با فراهم کردن اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت پوست دارد. بدن این اسیدهای آمینه را برای تولید پروتئین های جدید در سلول های پوست استفاده می کند. برخی از پروتئین ها از جمله کلاژن و الاستین باعث استحکام بافت پوست می شود، همچنین ملانین با رنگ پوست در ارتباط است. 2 عدد تخم مرغ درشت 12.6 گرم پروتئین دارد که بدن برای حفظ سلامت پوست از این پروتئین استفاده می کند.


ویتامین A

فواید سلامتی تخم مرغ برای پوست به دلیل محتوای ویتامین A موجود در آن است. ویتامین A دریافتی از طریق رژیم غذایی به سلول ها برای کنترل فعالیت ژنی کمک می کند به طوریکه فرآیندی ضروری برای رشد جدید سلول ها بوده و شامل رشد جدید سلول های پوست و رشد بافت جدید مورد نیاز برای بهبود جراحات است. کمبود سطوح ویتامین A با تغییر آرایش سلولی و کاهش عملکرد غدد عرق، تاثیری منفی بر پوست دارد. مصرف 2 عدد تخم مرغ درشت 540 واحد بین الملل ویتامین A برای بدن فراهم می کند که تامین کننده ی 18 و 23 درصد از نیاز روزانه توصیه شده ی این ویتامین برای مردان و بانوان است.


ویتامین D

مصرف تخم مرغ منبعی از ویتامین D بوده که این ویتامین دوستدار سلامت پوست است. ویتامین D نیز مانند ویتامین A فعالیت ژنی را کنترل می کند که برای رشد جدید سلول ها مهم می باشد. این ویتامین همچنین رشد کراتینوسیت ها را کنترل می کند که این سلول های غنی از پروتئین، لایه های بیرونی بافت پوست را تشکیل می دهند. ویتامین D حامی عملکرد فولیکول های مو بوده که در رشد سالم مو و جلوگیری از طاسی موثر است. مصرف 2 عدد تخم مرغ 82 واحد بین الملل ویتامین D برای بدن فراهم می کند که تامین کننده ی 14 درصد از نیاز روزانه ی بدن به این ویتامین می باشد.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز