title
کد خبر: 5990
00
قائم‌مقام وزیر بهداشت خبر داد
100 هزار تخت بیمارستانی کم داریم

قائم‌مقام وزیر بهداشت با بیان این‌که 100 هزار تخت بیمارستانی کم داریم، گفت: 57 درصد از تخت‌های کشور فرسوده و غیرقابل بازسازی است.

به گزارش بهداشت نیوز، ایرج حریرچی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقداماتی که در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان کشور انجام شده است، اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگی که در طول اجرای این طرح انجام شد این بود که هزینه درمان افراد در کشور در عرض یک سال 10 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

این مسؤول در وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی افزود: از دیگر کارهای بزرگ این بوده که در طول یک سال 9 میلیون نفر در کشور بیمه شدند که در دنیا چنین کاری بی‌سابقه است.

حریرچی گفت: تا قبل از طرح تحول سلامت به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت بیمارستانی داشتیم که در عرض سه سال این یکی از مشکلات به تخت‌های بیمارستانی مربوط می‌شود که در حال حاضر 128 هزار تخت بیمارستانی داریم که 100 عدد به یک و هفت دهم تخت بیمارستانی رسید که هر چند نسبت به ژاپن با 13 و نیم تخت کم و پایین هستیم اما کار بزرگی صورت گرفته است.

وی گفت: متاسفانه از همین تعداد تخت بیمارستانی که در کشور داریم 57 درصد آن‌ها فرسودن بوده و قابل نوسازی و بهسازی نیست.(فارس)


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز