title
کد خبر: 60156
00
بیماری لایم را بشناسید

بیماری لایم یک نوع عفونت است که کنه‏ ها به انسان انتقال می ‏دهند. این بیماری دارای مراحل مختلفی است.

به گزارش بهداشت نیوز، بیماری لایم یک نوع عفونت است که کنه‏ ها به انسان انتقال می ‏دهند. این بیماری دارای مراحل مختلفی  است. حدود ۸۰% افرادی که به ‏وسیله کنه آلوده گزیده می ‏شوند، نوعی ضایعه پوستی با ظاهر مشخص پیدا می ‏کنند که به آن چشم گاو گفته می ‏شود و ممکن است نشانه‏ های شبیه عفونت آنفلوانزا داشته باشند. پس از ۴ تا ۶ هفته، علایم شدیدتر می ‏شوند.

در ابتدای بیماری ممکن است نتوان آن را با آزمایش خون تشخیص داد. انجام آزمایش خون در زمانی  دیرتر،  می تواند تشخیص را تأیید کند.

می ‏دانیم که بیماری  لایم  می تواند از جفت عبور کند. با این حال تاکنون نمی ‏دانیم که این بیماری  برای  جنین خطرناک است یا خیر. پژوهشگران در این زمینه در حال تحقیق هستند. درمان بیماری  لایم به درمان طولانی  مدت با آنتی ‏بیوتیک و گاه درمان با آنتی ‏بیوتیک تزریقی  داخل وریدی  نیاز دارد. استفاده بسیاری  از این داروها در دوران بارداری ، بی ‏خطر است.

تاجایی  که ممکن است از قرار گرفتن در تماس با بیماری  لایم بپرهیزید. از مناطقی  که کنه دارند (به‏ خصوص نواحی  جنگلی ) دوری  کنید. در غیر این صورت، پیراهن آستین بلند، شلوار بلند، روسری  یا کلاه، جوراب ساق بلند و چکمه یا کفش‏های  بسته بپوشید. وقتی  وارد منزل شدید، موهای  خود را کنترل کنید؛ کنه‏ها اغلب به مو متصل می ‏شوند. لباس‏هایتان را کنترل کنید تا مطمئن شوید هیچ کنه‏ای  در چین‏ها، آستین‏ها یا جیب‏های  آنها وجود ندارد.

 

منبع: نی نی بان

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز